צפו במצוקה

תיעוד מטריד: תלמידי חב"ד - מחפשים אוכל

חדר האוכל של ישיבת חב"ד המרכזית בקראון הייטס, נסגר בעקבות הוראת משרד הבריאות לאחר טענות על בעיות היגיינה במקום • "בחור צריך להסתובב להשיג אוכל?" (חסידי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם. תמונת אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מצוקה בישיבת חב"ד המרכזית: ה'תמימים' (בחורי ישיבה בעגה החב"דית, י"ב) הלומדים בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית שממוקמת בקראון הייטס, אינם מקבלים אוכל זה שבוע.

מדובר בישיבה המובילה של חב"ד שממוקמת כאמור ב-770 - המרכז הרוחני החב"די בקראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק, אשר מתחנכים בה בחורי החסידות מסביב לעולם.

לפי דיווח באתר 'חב"ד אונליין', בשבוע שעבר הגיעו פקחים מטעם משרד הבריאות האמריקני, וסגרו את מטבח הישיבה שבו מוגשות הארוחות לתלמידים מדי יום. הסיבה: טענות כי יש במקום בעיות היגיינה.

חדר האוכל אכן נסגר והארוחות הוגשו לתלמידים במיקום חילופי, אך הוכנו במטבח. אמש (שני) הגיעו שוב הפקחים למטבח, וכשראו כי המקום פעיל - הטילו על ההנהלה קנס כספי.

מאז לא מוגשות ארוחות ל'תמימים', שמתלוננים כי "הורינו משלמים טבין ותקילין - 14 אלף שקלים לשנה, לא כולל ביטוחים שונים שהם כ-400 דולר נוספים, ולמרות זאת אין תנאים גשמיים בסיסיים. מה מצפים מבחור ישיבה, שבלילות לאחר כל הסדרים בישיבה, יסתובב להשיג אוכל?".

בתגובה מסר אחד ממשפיעי הישיבה לאתר: "אין לי מה לעשות. משרד הבריאות סגר את המטבח וזה הרבה כסף לשלם בכדי לפתוח מחדש, ובנוסף יש קנס גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר