טור אישי

מסיידה ועד מוזס // הרב ישראל גליס

אני מציע שלתועלת תנועת ש"ס אולי ייקחו את משרד החקלאות וימנו את דני סיידה לשר החקלאות, ניתן גם למנות את הרב מנחם אליעזר מוזס ליו"ר אגודת ישראל העולמית (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
סיידה ומוזס (צילום: יונתן זינדל ודוד כהן - פלאש 90)

ברוך ה' לעת עתה שקט בדרום ומנסים לחזור לשגרת החיים ולרפאות את הצלקות הרוחניות והגשמיות.

עולם הישיבות ובני התורה חזרו אל בתי המדרש ביתר עוז ובעוצמה; העסקנים חזרו לפוליטיקה ולמשא ומתן הקואליציוני, וברור הוא שחברי הכנסת היו ויכולים לדרוש קצת יותר בענייני דת - ובעיקר בחילול השבת ברחבי ארץ ישראל, כך שזו הזדמנות חייהם, ולשם כך הם נשלחו לכנסת על ידי עשרות אלפים שהלכו להצביע. הם הרי נקראים "שלוחי דרבנן", ואני בטוח שרבנן היו רוצים שהם יטפלו יותר בענייני דת, מאשר בענייני הבריאות או החלל.

הציבור סומך עליהם שהם יעשו את המיטב למען יהדות יותר נקיה בארץ ישראל, אז ברגע זה שהם מנהלים משא ומתן - עצה קטנה ממני.

תנועת ש"ס והמפלגה שלה זכו בשמונה מנדטים וכל אחד מחברי הכנסת ובעיקר החדשים הם ראויים, ועשו ויעשו הרבה למען שולחיהם.

אבל... היה לכם חבר כנסת מוצלח ומיוחד "דני סיידה" שפרש, חבר כנסת מאד מוצלח, מה שלא שמעתם על פעילותו זה כמו שלא שמעתם על הפעילות של חבר הכנסת משולם נהרי, שניהם עשו רבות בלי תקשורת. כעת, דני סיידה בחוץ, לפי המצב של החלוקה מגיע לש"ס 3 שרים והם לוטשים עיניים למשרדים שהיו ברשותם: פנים, דתות, פריפריה.

אני מציע שלתועלת תנועת ש"ס אולי ייקחו את משרד החקלאות וימנו את דני סיידה לשר החקלאות, הוא איש אדמה ובקי מאד בנושא, הוא יביא הרבה תועלת כשר החקלאות למצביעים הפוטנציאלים של תנועת ש"ס שגרים בהרבה מושבים. בלי לפגוע במשרדים אחרים שהם נחוצים וחשובים, אבל הגיע הזמן קצת לרענן את החשיבה ואת התדמית של תנועת ש"ס.

גם יהדות התורה נכנסת למשא ומתן וכולם יודעים את חילוקי הדעות הפנים-חרדיות שם וזה בסדר, זה מוצדק, כל אחד רוצה להביא תועלת למען השליחות שלו ולאור המצב של ריבוי הנושרים חשוב שתקום ועדה שטפל בנושא וימנו את הרב יצחק פינדרוס ליושב ראש הוועדה.

אבל... יש דבר שכואב מאד. מה שעשו לרב מנחם אליעזר מוזס הוא בלתי נסבל. שמעתי את ההסבר שהאדמו"ר החליט להחליף אותו אז כנראה שזה לא נכון, אבל אני לא נכנס לזה. את הנעשה לא ניתן לשנות, וחבר הכנסת המייצג את חסידות ויז'ניץ שהיה עוזר של יעקב ליצמן ניתן לברך 'מעשיך יקרבוך וחוסר מעשיך ירחיקוך'.

אך ניתן למנות את הרב מנחם אליעזר מוזס ליו"ר אגודת ישראל העולמית או מזכיר אגודת ישראל העולמית, תפקיד שנותר מיותם כבר זמן רב אחרי הליכתו לגנזי מרומים של הרב משה גבירץ, שהיה מזכיר אגודת ישראל העולמית או אחרי הליכתו לגנזי מרומים של הרב יהודה מאיר אברמוביץ לפני למעלה מעשור והתפקיד נשאר מיותם.

זה מגיע לו, בצדק. אביו הרב שלמה זלמן מוזס היה מזכיר אגודת ישראל העולמית. אולי מישהו יתעורר שם באגודת ישראל ויראה בזה משימה קדושה לכפר על הנעשה עם חבר הכנסת לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר