אחר לכתו

רגעיו האחרונים של החלל האחרון: "הגן בגופו על אחרים"

החלל האחרון לפני יום הזיכרון, הוא הרב פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, שנהרג מפגיעת רקטה • החברותא, הרב פנחס ארנרייך, נפרד בשיחה מרגשת על אישיותו ורגעיו האחרונים (יום הזכרון)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (צילום: שאטרסטוק, פ.מ.)

החלל האחרון לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה לשנת תשע"ט הוא האברך ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, שנהרג בתחילת השבוע מפגיעת רקטה בעיר אשדוד.

הבוקר (רביעי) החברותא שלו, הרב פנחס אליהו ארנרייך, נפרד ממנו בשיחה נרגשת עם אפי טריגר בתוכניתו "בוקר טוב ישראל" ב'גלי צה"ל', הוא סיפר על האיש המיוחד ועל רגעיו האחרונים.

מיטתו של הרב פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (צילום: פיני מרגלית)

"פנחס מנחם, כל חייו היה מלא תורה ויראת שמים, יושב ולומד שעות עם כל ההתלהבות והחשק", מספר הרב ארנרייך, "באותו מידה הוא גם עזר, היה אוהב בני אדם, אוהב חברים, עזר לכל מי שיכל בגופו וממונו".

החברותא מספר על המילים האחרונות ברגעיו האחרונים לאחר פגיעת הרקטה: "היה אבא מסור בצורה לא רגילה, ואחת ההוכחות לכך היא במילים האחרונות שהוא אמר הם, שהוא רוצה להתקשר הביתה. הם הרי התחבאו בחדר מדרגות של בניין והם חשבו שכולם ניצלו, הוא אמר שרוצה להתקשר לאשתו שברוך השם הכל עבר, ואחרי שנייה הוא התמוטט".

הרב פנחס אליהו ארנרייך מוסיף ומתאר את השניות הדרמטיות באותו בניין באשדוד: "הוא עמד בשורה החיצונית ואחריו באו עוד הרבה אנשים להתחבאות באותו מקום, ובאו אחריו ילדות, אז כדי לתת להן מקום יותר בטוח, הוא פינה והכניס אותן לבפנים, לתוך עומק חדר המדרגות, והוא עמד בצורה חיצונית ולמעשה הוא הגן בגופו על כל אלו שעמדו".

הרב פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (באדיבות המצלם)

"יכול להיות שאם היה נותן לעמוד לפניו אז הרסיס היה נכנס בהם במקום בו", אומר הרב ארנרייך, "אנחנו יהודים חרדים ומאמינים שהכל משמים, אבל הוא לא הסתכל על הדברים האלה, וגם בגופו וגם בממונו הוא מסר נפשו למען אחרים".

"במותו ציווה לנו את החיים, אצלו זה התקיים למעשה, עצר את הרסיס שלא יכנס בהם", חתם החברותא את השיחה הנרגשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר