מכסה את הראש

מירי בוהדנה: "אמותינו, לא התביישו בכיסוי"

השחקנית ומנחת הטלוויזיה מירי בוהדנה מצטרפת למחאה ומפרסמת תמונה כראשה מכוסה בכיסוי ראש, כאות הזדהות עם לינור אברג'ל: "אמותינו, לא התביישו בכיסוי" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מירי בוהדנה בכיסוי ראש (צילום: באדיבות המצולמת)

השחקנית ומנחת הטלוויזיה, הנחשבת לאחת מהדמויות המפורסמות בישראל, מירי בוהדנה, מצטרפת למחאה ומפרסמת תמונה כראשה מכוסה בכיסוי ראש, כאות הזדהות עם מנחת טקס הדלקת המשואות, לינור אברג'ל: "אמותינו, לא התביישו בכיסוי".

לדברי בוהדנה, שהצטרפה למחאה של ח"כ שרן השכל: "כיסוי ראש זה סופר שיק, שרה רבקה רחל ולאה אימותיינו לא התביישו בכיסוי הראש שלהן".

כזכור, ביממה האחרונה החל מסע ההעלבות כנגד מנחת טקס המשואות לינור אברג'יל, לאחר הופעתה באירוע הנצפה כששביס מסוג 'בובו' לראשה, בשל היותה שומרת מצוות.

מראה בלתי שגרתי זה, הכעיס לא מעט חילונים, שפרקו במהלך היממה האחרונה את תסכולם בהעלבות וביטויי גנאי כלפי אברג'יל - דמות מוערכת ומפורסמת בארץ ובעולם.

כך לדוגמה השופט בדימוס עודד אל-יגון, נשיא בית משפט השלום בבאר שבע לשעבר, שכינה את כיסוי הראש הזה "תרבוש רב-קומות", בפוסט בוטה שפרסם.

בתגובה לכך, כתבה חברת הכנסת מהליכוד שרן השכל: "טקס הדלקת המשואות הוא טקס ממלכתי מאחד, של כלל אזרחי ישראל. המרקם הישראלי בנוי מפסיפס של דתות, עדות, תרבויות, נשים וגברים. היכולת שלנו לשרוד במדינה הזו, למרות השסעים בינינו, נובעת מהיכולת להכיל, לכבד ולקבל האחד את השני.

"מעבר לזה, ואף גרוע יותר, ראיתי המון ביקורת מנשים וגברים על אישה, שבחרה לכסות את ראשה. בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית, ומעל הכל צריכה להיות שלה; ולא של אף אחד אחר. גברים שמעבירים ביקורת ולועגים לבחירתה של אישה לשים כיסוי ראש, אינם שונים מגברים שדורשים ומצווים על נשותיהם או בנותיהם לשים אותו. בשני המקרים, זו פטרונות שפשוט דוחה אותי", טוענת הח"כית.

ח"כ השכל הפתיעה: "לכן, לא רק מתוך סולידריות עם לינור - שהיתה כל כך יפה עם כיסוי הראש - אלא כמחאה על הפטרונות, התנשאות ושיסוי אלך השבוע עם כיסוי ראש, בתקווה, לפתוח לאותן נשים וגברים את הלב והראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר