שלום באלעד

'צו מניעה' לחסידים הביא להסכם שלום עם הליטאים

לאחר שבית הדין של הגר"נ קרליץ הוציא 'צו מניעה' לבית הכנסת "אמרי ברוך" של ויז'ניץ באלעד, בשל תלונות הישיבה הליטאית, שני הצדדים הגיעו בערב שבת להסכמות (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רחוב רבי חייא באלעד. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גוגל מפות)

בית הדין של הגר"נ קרליץ בבני ברק, הוציא בסוף השבוע האחרון צו מניעה נגד פעילות בית המדרש 'אמרי ברוך' ויז'ניץ בעיר אלעד, אך לאחר הוצאת הצו, שני הצדדים חתמו על הסכם ביניהם.

המדובר בדין ודברים שבין ישיבת 'משאת המלך' הליטאית לבית המדרש של ויז'ניץ בעיר אלעד, לאחר שנחתם הסכם ביניהם לפיו חסידי ויז'ניץ ישתמשו בבית המדרש של הישיבה בשבתות ובחגים.

ביום רביעי האחרון קיבלו הנהלת בית המדרש והרב שמעון גפנר, מכתב ממזכירות בית הדין של הגר"נ קרליץ ובו 'צו מניעה' נגד פעילות בית הכנסת בימות החול, ובזמן פעילות הישיבה.

התובעים, ישיבת 'משאת המלך' הליטאית באלעד, צירפו לתביעה תמונות של סעודת ראש חודש עם בן האדמו"ר מויז'ניץ הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר, שנערכה בבית מדרשם, וכן מודעה על תפילות, החל מראש חודש ניסן - גם בימות החול בבית המדרש, מה שלטענתם מנוגד להסכם לפיו בית הכנסת ויז'ניץ יפעל בבניין הישיבה רק בשבתות ובחגים.

ל"כיכר השבת" נודע כי יממה לאחר שיגור צו המניעה הגיעו הצדדים להבנות והוסכם כי דין התורה יבוטל.

ב'צו המניעה' נכתב: "בא לפנינו הרב נפתלי בן זאב הי"ו, בשם ישיבת 'משאת המלך' מרח' רבי חייא 11 אלעד, ולטענתו הינכם משתמשים במקום בשינוי מהמצב שהיה עד היום, ולטענתו סוכם עמכם בעבר על רשות שימוש עבורכם בשבת בלבד, וכרגע הנכם נכנסים למטרת לימוד, תפילה, או שאר מטרות, גם בימי חול, בזמני פעילות הישיבה באופן שפוגע קשות לטענתו, בפעילות הישיבה".

לפי צו המניעה למרות בקשות בית הדין, המשיכו אנשי בית הכנסת ויז'ניץ להשתמש במתחם הישיבה בימות החול. "לאחר שבית הדין פנה אליכם טלפונית והשתדל לסיים את העניין בהבנה, תוך סיכום על בירור הטענות בהליך מוסכם, ולאחר שלטענתו הינכם ממשיכים בהפרעות של ממש לסדר התקין בישיבה, הרינו להורות בזה בשם הרכב הדיינים, בראשות האב"ד הגר"י סילמן, הראב"ד הגר"ש רוזנברג, הגר"י פרבשטיין, כי אין לבצע כל פעילות בשטח הישיבה בימות החול, של תפילה, או לימוד ושאר אירועים, על ידכם ועל ידי מי מטעמכם, הן בשעות פעילות הישיבה והן בשאר הזמנים".

במודעה שנתלתה ע"י הנהלת בית המדרש ויז'ניץ באלעד בערב השבת האחרונה נכתב כי "עקב צו מניעה אשר התקבלה מבית דין צדק בני ברק בנשיאות הרב קרליץ שליט"א הננו להודיע לחברי קהילתנו ומתפללי שכונת אלעד עילית שהחל מהיום לא יתקיימו התפילות כלל בבית מדרשנו בימי השבת וימות החול כסדרם עד לבירור הענין בד"ת".

ל'כיכר השבת' נודע כי שעות לפני כניסת השבת, הגיעו אנשי חסידות ויז'ניץ ומנהלי הישיבה להסכמות וקבעו ימים ושעות המוסכמות על הצדדים, בעקבות כך ה'דין תורה' שנקבע להיום (ראשון) בבית הדין של הגר"נ קרליץ בוטל.

מטעם הנהלת בית המדרש ויז'ניץ נמסר ל'כיכר השבת': "ברוח ימי ספירת העומר בהם מקפידים על עניני בין אדם לחבירו, הגענו להסכמות ולשלום".

גם בהנהלת הישיבה מאשרים את הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר