"איום חמור"

לפיד הגיע למפעל והסית: כפייה דתית תגרום לפיטורי עובדים

בלי ח"כ ביטון שביטל בשל ההסתה נגד החרדים, הגיע ח"כ לפיד למפעל פניציה והמשיך בטענה כי המפעל בסכנה בגלל החרדים, ואמר: "זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

ברקע הקרע בתוך סיעת כחול לבן בשל השתלחותו של לפיד בחרדים, הגיע היום (ראשון) ח"כ יאיר לפיד, יחד עם חברי הכנסת מאיר כהן ופנינה תמנו שטה לסיור במפעל פניציה בעיר ירוחם.

במהלך הסיור, ולאחר פגישה עם מנכ"ל המפעל, אמר לפיד כי "זה צעד ראשון בדרך למדינת הלכה שאסור לתת לו לקרות", בטענה כי חרם של חסידות גור הובילה למצב הבעייתי של המפעל.

לפיד הוסיף, "יש על כל התעשייה בדרום איום חמור, קודם סגרו את נגב קרמיקה, אמיליה קוסמטיק בסכנה, ועכשיו פיניציה בסכנת סגירה לא מחויבת המציאות רק בגלל חסידות קיצונית אחת שמתחילה להוביל לחרם נגד המוצרים בגלל שאי אפשר לסגור את התנור של הזכוכית פה בשבת".

"יש כאן 240 עובדים רובם חובשי כיפות ומסורתיים, יש כאן ניסיון לכפות, כפייה דתית שתגרום לפיטורים של עובדים וסגירה של מפעל בישראל באזור שגם ככה סובל ממצוקה של תעסוקה ותעשייה".

לדבריו, "אסור לתת לזה לקרות, אם אנחנו נמשיך בדרך הזאת, זה יגמר גם בחרם ציבורי נגדי גם של חרם צרכנים חילוני בשביל מה אנחנו צריכים את זה, משנות השלושים פועל פה מאחורי התנור הזה אין שום סיבה לגרום לסגירת המפעל בגלל חרם צרכנים".

בסיור אמור היה להשתתף גם ח"כ מיכאל ביטון ממפלגת כחול לבן, אך הוא דחה את ביקורו במפעל בשל נוסח ההודעה כי הח"כים ידונו עם הנהלת המפעל "בקשיים שהמפעל חווה על רקע החרמת המפעל בהובלת חסידות גור".

ביטן כתב, "קראתי פרסום זה שיצא לא על דעתי. אגיע למפעל לבד בנפרד כפי שעשיתי המשך עשור כראש העיר כאן. לא אתן יד לסגירתו ואלחם מלחמת חורמה בקומץ קיצונים הפוגעים בו אך בו זמנית לא אתן יד בשום דרך למאבק כללי בקהילה החרדית הרחבה שהם צריכים ויכולים לבנות עימנו חיים משותפים של פשרות והסכמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר