טור מיוחד

כיסוי ראש - טוהר וקדושה // ח"כ שרן השכל

הח"כית הליברלית מהליכוד, שהחלה את תנופת המחאה של הנשים ברשת, שלבשו כיסוי ראש כאות הזדהות עם לינור אברג'יל שהותקפה על כך - בטור מיוחד ל"כיכר השבת" (בארץ)

ח"כ שרן השכל | כיכר השבת |
ח"כ השכל. מכוסה (צילום: מתוך דף הפייסבוק הרשמי)

לאחר טקס הדלקת המשואות, הרשתות החברתיות הוצפו באמירות נבזיות ומרירות שלועגות לבחירתה של המנחה לינור אברג'יל לכסות את ראשה.

במקום להתייחס להנחיית הטקס, טרחו רבים להתייחס ללבושה. השופט בדימוס עודד אל-יגון, אף השווה את כיסוי ראשה של אברג'יל ל"תרבוש רב קומות". האם זה עד כדי כך חריג לראות אישה דתייה עומדת בקדמת הבמה בגאון?

הפמיניזם אינו נחלתו הבלעדית של השמאל והציבור החילוני. לינור אברג'יל, אישה דתיה ומפורסמת בינלאומית, היא אישה אמיצה שחשפה את סיפור חייה הכואב והקדישה את חייה לעזור לאחרות. אין ראויה ממנה להנחות את טקס הדלקת המשואות.

לצערנו, יש נשים שבמקום להפגין סולידריות, מחליטות לשתף פעולה עם תכתיבים חברתיים ולהצטרף לרוח ההשתקה וההקטנה.

אברג'יל פותחת ומנחה את הטקס (צילום: מתוך השידור החי)

פמיניזם הוא החופש של כל אישה לקבוע את עתידה, להשתחרר מתפיסות פטרוניות ומהניסיון להכתיב לנו איך עלינו לחיות. ההנחה, המובלעת, שהדת כולאת את הנשים ללא בחירה אישית, היא הנחה שוביניסטית: נשים דתיות אינן עדר חסר מחשבה עצמאית.

ההתנשאות היא אותה ההתנשאות, ההשתקה היא אותה ההשתקה. אין הבדל בין מי שרוצה להכריח אישה לכסות את ראשה לבין מי שרוצה להוריד את כיסוי ראשה בשם הפטרונות. בשני המקרים דעתה של האישה נמחקת ומושתקת, לטובת רצונותיהם של אחרים.

יהדות היא דת נפלאה. היא המסורת שלנו שמאפשרת לנו את הביחד; היא חגי ישראל והשבת; היא ערכים, קהילתיות, היסטוריה, עזרה הדדית, ערכי משפחה.

כיסוי ראש יכול להיות מעצים מאוד, הוא מסמל טוהר וקדושה. הוא מסמל את האמונה הדתית והערכים היהודיים שמלווים אותו כבר דורות רבים.

תמיכתי בזכותן של נשים להתלבש כרצונן היא אלמנטרית. נשים שלובשות חיג'אב רעלה או שביס, מממשות את זכותן הבסיסית ביותר - להתלבש כרצונן. ברבות השנים, החברה הישראלית עברה כברת דרך, ואני מבטיחה להילחם על זכותן של נשים להתלבש כרצונן, גם אם היא כוללת כיסוי ראש.

תפיסת העולם שלי היא תפיסה ליברלית: אני מאמינה שלכל אדם עומדת הבחירה החופשית לעשות מה שהוא רוצה, כל עוד אינו פוגע באחרים. אני עומדת לצדה של כל אישה בבחירתה. חרדית, מוסלמית, מסורתית או חילונית.

אני אומרת חד וחלק: אני נגד כל כפייה באשר היא. לא כולם חייבים להבין צניעות ולמה היא חשובה לאישה מסוימת, בין אם היא מטעמי אמונה בדת או אמונה בתהליך החפצה של נשים, אך על כל אחד לכבד ולקבל את הבחירה החופשית.

טקס הדלקת המשואות הוא ביטוי של הפסיפס הייחודי הישראלי. החברה הישראלית מכילה מגוון קבוצות וזהויות. היופי, הוא שמירה על הייחודיות של כל חלק בחברה הישראלית, לצד האחדות הלאומית שלנו. אסור לנו להיכנע לשסע ולפילוג. עלינו לחגוג את ההבדלים שבינינו, תוך כבוד והערכה הדדיים.

לא אתן שידירו וישתיקו נשים דתיות במדינת היהודים. השבוע אכן אלבש כיסוי ראש, כפי שפרסמתם, כאות הזדהות - ובמחאה נגד כל המצקצקים והלועגים. אלבש אותו בגאווה רבה, מתוך החיבור שלי ליהדות ולמסורת, מתוך אהבה לעם ישראל ולגיוון הרב שבחברה הישראלית וכאות סולידריות לנשים באשר הן ולאישה, לינור אברג'יל, שהיא סמל נשי לכח ועוצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר