פרסום ראשון

קמפיין חרדי נגד המועמד המוביל לתפקיד מבקר המדינה

"הוא נגדנו" - בטוחים בכירים בסצנה הפוליטית-חרדית, לגבי פרופ' אברהם דיסקין, מועמדו של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד מבקר המדינה הבא, ויוצאים לקמפיין נגטיבי (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/Flash90)

פרסום ראשון: בשעות האחרונות מתנהל קמפיין חרדי נגד בחירת פרופסור אברהם דיסקין לתפקיד מבקר המדינה הבא, כפי שמעוניין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שמו של אברהם דיסקין, איש ימין ומרצה בחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, צפוי כאמור להיות מוגש כמועמדו של ראש הממשלה ביום חמישי הקרוב לתפקיד המבקר, ובעוד שבועיים אמורים חברי הכנסת להכריע בענין.

מלבד דיסקין, הוזכרו כמועמדים לתפקיד גם שמותיהם של השופט (בדימוס) ספי אלון, עו"ד מיכל רוזנבוים, ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי, המשנה לנשיאת העליון לשעבר אליקים רובינשטיין, פרופסור יפעת ביטון ואלוף (במיל.) גיורא רום.

אלא שכעת החרדים שולפים ציטוטי עבר של דיסקין, המגלים לדבריהם את דעותיו ומשנתו על הציבור החרדי, על יו"ר ש"ס אריה דרעי ואפילו אמירות נגד נתניהו עצמו, שכעת מריץ אותו לתפקיד הנחשב.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בכירים חרדים בטוחים שאסור לדיסקין לקבל את תמיכת המפלגות החרדיות, בשל דעותיו.

דרעי וליצמן. יתמכו בדיסקין? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכירים חרדים מנופפים בהתבטאויות העבר של דיסקין, ושולפים כמה מהן לדוגמה. על המגזר החרדי התבטא דיסקין, בראיון לעיתון דה מרקר: "כשמדובר בחרדים, יש אי-שוויון קיצוני ולא סביר, וכל הסכרים נפרצו. כולם מבינים את זה, כולל ש"ס".

בטורו בעיתון 'ישראל היום' יצא דיסקין למתקפה נגד 'חוק המרכולים', וכתב:"בעוונותי הרבים אינני שומר שבת. גישתי הבסיסית היא, כי ברוב העניינים, ובכלל זה בעניין פתיחת עסקים בשבת, ראוי להעניק חירות מרבית לאזרחים, אם אין הם פוגעים בזולתם".

בראיון לערוץ 7 בבחירות 2013 אמר דיסקין כי הוא יודע ש"מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לא מעוניין שדרעי ינהיג את ש"ס".

התבטאות נוספת על ש"ס היתה בראיון לדה מרקר, שם אמר דיסקין: "הציבור של ש"ס אינו חרדי. הם רק שיכללו את השיטה הישנה של מפא"י, של חלוקת תגמולים על ידי השלטון".

בכיר חרדי-פוליטי מוכר אומר ל'כיכר השבת': "הוא נגדנו, ולא יתכן שדרעי וליצמן ירימו את ידיהם בעד מועמד שאלו דעותיו על החרדים ועל נושאי הדת".

"מבקר הוא כמו שופט; הוא צריך להיות אדם הכי נקי, בלי דעות קדומות. התבטאויותיו של דיסקין מלמדות, כי הוא לא יוכל להיות מבקר אובייקטיבי", חורץ נציג חרדי אחר, הנוטל חלק בקמפיין נגד דיסקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר