בגלל האירוויזיון

הגרב"מ לפינדרוס: "אין לי שלוות נפש ורוח"

בשמחת הברית שהתקיימה הבוקר בביתר עילית פגש חבר המועצת הגרב"מ את פינדרוס, וסיפר לו כי מאז ששמע על חילולי השבת באירוויזיון "אין לו מנוחת הנפש והדעת" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בשמחת הברית, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

בשמחת הברית שהתקיימה הבוקר (שני) בביתר עילית לשייעה קופמן, נאמן ביתו של חבר מועצת גדולי התורה - הגרב"מ אזרחי, הביע הגרב"מ את צערו בפני הח"כ החדש מ'דגל התורה' יצחק פינדרוס, על חילולי השבת שייתקיימו באירוויזיון.

פינדרוס שהגיע לברית שם שימש הרב אזרחי כסנדק, התייעץ עם חבר המועצת על ענייני ההצטרפות לקואליציה, ועדכן אותו על פרטי המשא ומתן.

הרב אזרחי הביע התעניינות במו"מ המתגבש, אך לפי אחד העדים לשיחה בין השניים, הרב נעצר באמצע משפטו של פינדרוס, וזעק: "מה יהיה עם חילולי השבת ההולכים וגוברים בישראל?"

המשיך הגרב"מ ואמר לפינדרוס כי "מאז פורסם דבר מתן ההיתרים לעבודה בשבת הקרובה ל-30,000 עובדים - הדבר טורד את מנוחתי ושלוות רוחי וצערי גדל מיום ליום, ואני לא מוצא מנוחה לנפשי".

פינדרוס השיב לחבר המועצת, כי "רובם של העובדים בשבת הקרובה הינם יהודים מסורתיים ודתיים-לייט, אשר בלית ברירה נאלצים לחלל את השבת כדי לא להפסיד את עבודתם".

דבריו הנרגשים של הגרב"מ רגע לפני סגירת הקלפיות

בנוסף, הוא סיפר, כי "בזמנו כאשר רצו לקיים בירושלים עיר הקודש את 'פסטיבל האוכל' הורה לו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל להתנגד לכך נחרצות. בהמשך התברר כי יהודים מסורתיים ודתיים רבים נכשלו שם במאכלות אסורות - עקב כך שטעו לחשוב כי אם הפסטיבל מאורגן על ידי העירייה, כנראה שהכל "כשר למהדרין", במתחם".

בשמחת הברית, הבוקר צילום: באדיבות המצלם

לסיום, ביקש הרב מפינדרוס לעמוד על המשמר בכל הנוגע לציפור הנפש של העם היהודי, ולדאוג למיגור תופעת חילולי השבת והסדרת מעמדם של בני הישיבות, ובירכו בחום למילוי שליחותו נאמנה ולהצלחה רבה בכל מעשי ידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר