מרגש

סיפור חייו של מרן זצוק"ל עולה על הבמות

הצגה חדשה תעלה בקרוב עם סיפור חייו של מרן זצוק"ל. הבמאי ניר קפטן בראיון ל'כיכר השבת' על תהליך היצירה והבחירות שביצע, ומי ישחק את התפקיד הראשי (תרבות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

חשבתם פעם על קונספט בו השחקן והסטנדאפיסט, יעקב כהן, חולק במה יחד עם הזמר יובל טייב? או גולן אזולאי משתף פעולה עם אנסמבל המבצע קלאסיקות ערביות מהמאה הקודמת של מצריים? כל זה יהיה חלק מהצגה חדשה שנכתבה על חייו ופועלו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

"לפני כחצי שנה פנו אליי מ'הלל להפקות' לכתוב מחזה שמכניס לתוכו את חייו של מרן", מספר ל'כיכר השבת' הבמאי ניר קפטן, "החשש הגדול היה לכתוב על מפעל חיים כל כך גדול ולתמצת אותו לשעה וחצי. זה לא היה פשוט. כמובן שעשיתי תחקיר גדול מאד עם צבי חקק ישבנו שעות על שעות כדי להבין על הדמות הענקית הזו של מרן".

קפטן מספר, כי הוא ישב גם עם הרב יעקב סיני, חתנו של מרן שסיפר לו אנקדוטות רבות, "בחרתי לכתוב את הקטעים החזקים דווקא את אלו הפחות מוכרים ושלא שמעו עליהם, כי את הסיפורים המוכרים כולנו כבר שמענו".

השחקנים שנבחרו להצגה, מוכרים ובולטים ואת דמותו של מרן ישחק, יעקב כהן, אחד השחקנים הבולטים גם בסרט שמספר על הקמתה של ש"ס בירושלים - 'הבלתי רשמיים'. "כבר בשלב הראשון ידענו שאנחנו רוצים לקחת שחקנים מהשורה הראשונה. יעקב כהן הוא הדמות האותנטית שבחרנו בה. לא רק בגלל השם שלו, הדמות שלו מאד התאימה לי באופן אישי כמרן הרב עובדיה ואחר כך הגיעו גם השמות הנוספים, גולן אזולאי שגם שר בקטעי השירה ויובל טייב שלקחנו אותו מעולם המוזיקה לעולם המשחק והיה פה מהלך לשלב את הכל יחד", מסביר קפטן.

עולם ההפקה והבימוי אינו חדש לגיל קפטן, אחיו, משה קפטן, הוא אחד הבמאים הגדולים בישראל והוא עומד מאחורי הפקות ענק כמו גם הפקת הצגות בתיאטרון הבימה, "לפני שהתחזקתי הייתי תמיד צמוד אליו ועבדתי איתו בצורה שוטפת לפעמים שימשתי גם כמנהל הפקה בפועל של חלק מההפקות שלו והתחום הזה אינו זר לי".

את המחזה מלווה תזמורת מזרחית מלאה והוא כולל כמה שירים שגם שהיו אהובים על מרן וגם מאפיינים את הסצנה בו הם מתבצעים. "על השירים כמובן מופקד הזמר יובל טייב כשעל שאר ההפקה המוזיקלית ובחירת השירים אני אחראי", מספר קפטן שבכובעו הנוסף הוא גם מוזיקאי וזמר.

"זו התרגשות גדולה בשבילי, לקחת את הפרויקט הזה זה היה בשבילי דבר עצום. השילוב המעניין בין השחקן והזמר ושחקן התיאטרון הוא מאתגר מאד ומיוחד מאד", אומר קפטן.

לדבריו, הושקע מאמץ רב שההצגה תפנה לכל המשפחה "השתדלנו לכוון לכולם, גם לילדים בצורה ברורה וגם לתת לאנשים בוגרים את ההבנה מי הייתה דמותו של מרן, כשלדעתי, ההצגה הזו מתאימה גם לחילונים. כמו שהיו בהלוויה של מרן מכל הסגנונות. אין בה משהו מטיף או משהו אחר שיכול לגרום לחילונים לחוש שלא בנוח".

ההצגה שתעלה בקיץ הקרוב צפויה לדברי המפיקים להיות מקצועית מאד, "אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל היה לי תנאי עם , אני מאד ביקורתי, והיה לי סיכום שזה יהיה ברמה הגבוהה ביותר. מאיר לא חוסך בשום פרט כדי להביא את הרמה הגבוהה ביותר לא נופל מההצגות של המגזר הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר