"זו בורות ובושה"

ח"כ עופר כסיף תקף את הרב קוק זצ"ל ועורר סערה

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) עורר סערה במליאת הכנסת, כאשר בנאום הבכורה שלו תקף את משנתו של הרב קוק זצ"ל, מה שגרם לחברי כנסת לצאת במחאה מהמליאה (אקטואליה)

ח"כ עופר כסיף (צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) עורר היום (שלישי) סערה במליאת הכנסת, כאשר בנאום הבכורה לו כחבר-כנסת, תקף את משנתו של הרב קוק זצ"ל, מה שגרם לחברי כנסת לצאת במחאה מהמליאה.

בנאומו, אמר כסיף כי "משנתו של הרב קוק נגועה הייתה מיסודה בתורת גזע מבישה ששמה לה את הקולקטיב היהודי כעליון על פני שאר העמים, כראשון בהיררכיה מדומיינת.

"מובן מאליו שהתכנית הפוליטית שנגזרה ממשנה נוראית זו, ואשר למרבה החרפה קנתה לה אחיזה במסדרונות השלטון בואכה לשכת ראש הממשלה, סותרת במהותה כל כבוד אנושי".

לדברי כסיף, "הסוציאליזם הדמוקרטי הוא התשובה לניצול המעמדי, לדיכוי לגווניו, לכיבוש ולגזענות. הקונפליקט האמיתי בישראל הוא לא בין יהודים לערבים, אלא בין מנצלים למנוצלים, מדכאים למדוכאים".

ח"כ כסיף טען כי ישראל עוברת תהליך של פשיזציה ואמר: "ממשלת ישראל היוצאת, בראשותו של החשוד הסדרתי בפלילים, החלה בתהליך מואץ של פשיזציה בתוך ישראל עצמה: תהליך המוחק כל מראית עין, של דמוקרטיה. הסתה שלוחת רסן נגד הערבים הפלסטינים אזרחי המדינה ונגד השמאל, השתלחות שיטתית בתקשורת ובמערכת המשפט, רדיפה של ארגוני זכויות אדם, הגבלת ביקורת על הממשל ועל העומד בראשו הגובלת בפולחן אישיות, ופגיעה בזכויות העובדים ובארגוניהם – הפכו לפרקטיקה העיקרית של נתניהו ושל עוזריו".

בסיום דבריו של עופר כסיף, מחה סגן יו"ר הכנסת ח"כ אייכלר על דבריו החמורים נגד הרב קוק וביקש לבדוק אפשרות למחוק אותם מהפרוטוקול.

בתגובה לדברים, אמר ח"כ רפי פרץ, יושב ראש 'הבית היהודי', כי "לפני מספר דקות יצאתי במחאה מאולם מליאת הכנסת לאחר שח"כ עופר כסיף כינה את הרב קוק זצ"ל גזען.

"הרב קוק היה מגדולי הדורות האחרונים שקמו לנו ואבי תורת ארץ ישראל. אחד מהאורות הגדולים שאנחנו זוכים ללמוד מתורתו עמוקה את הקשר הנצחי שלנו לארץ ישראל, לכבוד האדם ולמחויבות שלנו לתורת ישראל. לקרוא לרב קוק גזען זו בורות ובושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר