ניסיונות הניקוי

דליפת הגז בקריות: הצומת המרכזי - סגור

דליפת גז חמורה שהתגלתה במהלך השבת בקריות תביא לסגירת הצומת המרכזי באזור - צומת "הום סנטר" שיישאר חסום לפחות עד שעות הצהריים בשל ניסיונות הניקוי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות הערכת מצב נוספת שהתקיימה הבוקר (ראשון), אמרו במשטרה כי הוחלט שצומת "הום סנטר" ימשיך להיות חסום לכל הכיוונים, "במטרה להבטיח את שלום הציבור" בשל דליפת גז גדולה במיוחד שהתגלתה במהלך השבת מאז המקום סגור לתנועה וכוחות הכיבוי פועלים בו. מדובר באזור הומה במיוחד ובו גם רשתות מזון גדולות ועסקים נוספים.

הערכת המצב התקיימה לפנות בוקר בראשות מפקד תחנת משטרת זבולון, בשיתוף כלל גורמי המקצוע, בהם הכיבוי, הרשות המקומית ועוד. במשטרה אמרו כי הערכת מצב נוספת תתקיים בשעה 12:00 בצהריים.

במשטרה אמרו הבוקר, כי בשל חסימת הצומת המרכזית, שוטרי התנועה נפרסו משעות בוקר המוקדמות לאורך הצירים ומזרימים את התנועה לצירים חלופיים בניסיון למנוע פקקי ענק.

אלו המלצות המשטרה - מזרח: חסימה ברחוב חלוצי התעשייה ("מתחם טן"). ניתן לנוע ברחוב האצטדיון דרך רחוב הרצל גרישפן; מערב: חסימה ברחוב חלוצי התעשיה - יוליוס סימון. צפון: חסימת רחוב האצטדיון סמוך לתחנת דלק פז. ניתן לנוע אל מתחם "הום סנטר" דרך מתחם "קשת טעמים"; דרום: צומת יגאל ידין - נחום ארמן.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר אתמול, כי עיקר הסכנה היא בשל היותו של הגז דליק ונפיץ, ועל כן כל הפעולות מבוצעות בפיקוח קפדני של כוחות הכיבוי.

ברשות הכבאות במחוז חוף אמרו אתמול, כי "הגז שדלף כבד מהאוויר, ומכאן שנטייתו היא להצטבר במקומות נמוכים. צוותי ניטור של רשות הכבאות ביצעו ניטור הערכים באזור ומהם עלה כי נמדדו ערכים גבוהים בשוחות החשמל והתקשורת שבאזור. הגז דליק, נפיץ ורעיל. נעשה ניסיון לערפל את ריכוז הגז במים בשוחות, אך יש להבין כי מדובר באירוע מתמשך והגז מצוי בחלל הפתוח".

הכוחות הגיעו למקום בשבת בבוקר, בעקבות תלונות שהתקבלו בלילה שלפני כן על ריח חריף באזור התעשייה שנמצא בין כביש 22 לקריית חיים. הם איתרו, כי מקור הדליפה בצנרת המובילה גז 4C מחברת דור לבתי הזיקוק. מהבדיקות שנעשו עולה, כי הגז שדלף הוא גז כבד מן האוויר, הדומה בתכונותיו לגפ"מ (גז פחממני מעובה – גז בישול מסוג בוטאן).

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר אתמול, כי על פי ניטורים שביצעו הכוחות בשטח, רק בשוחות התקשורת והבקרה שליד הרמזורים בצומת נמדדים ריכוזים גבוהים. חברת "דור כימיקלים" מזרימה את הגז שדלף לחברת בז"ן באמצעות צנרת תת-קרקעית. בהנחיית המשרד, הופסקה באופן מיידי הזרמת הגז בין המפעלים ובמקומה מוזרמים כעת מים בצינורות במטרה לאתר את מקור הדליפה המסוכנת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר