אין כסף

בגלל הסנקציות על איראן: חיזבאללה מקצץ

ארגון הטרור הלבנוני שנחשב לאחד העשירים בעולם, מוציא לוחמים לחופשות כפויות, מקצץ בתכניות טלוויזיה ומצוי במשבר כספי. חיזבאללה: "אנו עדיין מוכנים למלחמה בישראל" (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

עיתון הוושינגטון פוסט מדווח היום (ראשון) כי הסנקציות שהטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איראן מובילות לקיצוצים נרחבים בארגון הטרור השיעי בלבנון.

לפי הדיווח, החיזבאללה, שנחשב לארגון הטרור העשיר בעולם החל בקיצוצים נרחבים בשנה האחרונה לאחר שחווה ירידה חדה בהכנסות.

גורמים בחיזבאללה סיפרו כי לוחמים מוצאים לחופשות או מוצבים בכוחות המילואים, שם משכורותיהם נמוכות יותר. רבים מהם מוחזרים מסוריה, שם נלחמו בשנים האחרונות לצד הנשיא אסאד.

בנוסף, בוטלו כמה תכניות בערוץ של הארגון, אל-מנאר, ועובדיהן פוטרו. בנוסף לכך, קוצצו תכניות הרווחה שבעזרתן ביסס חיזבאללה את התמיכה בו בקרב הקהילה השיעית הענייה בלבנון, כולל אספקה חינם של תרופות ושל מצרכים ללוחמים, לפעילים ולבני משפחותיהם.

בכיר בחיזבאללה התייחס בעילום שם לסנקציות ואמר כי "אין ספק שהייתה להם השפעה שלילית על הארגון, אך הן רכיב של מלחמה, וכך אנו מתייחסים אליהם".

עוד הבהירו בארגון כי למרות הסנקציות, "אנחנו עדיין מקבלים מאיראן נשק, ואנחנו עדיין ערוכים למלחמה עם ישראל. אף אחד לא עזב את חיזבאללה בגלל קיצוץ במשכורתו, והשירותים הסוציאליים לא פסקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר