"לא מתחרט"

ר"מ פולין: אם נשלם פיצויים - היטלר ניצח

ראש הממשלה הפולני מורבייצקי חזר על דבריו בעבר, כי ארצו לא תשיב את הנכסים שנגזלו בשואה גם כנגד לחץ אמריקאי: "לעולם לא נסכים לכך, יהיה בכך ניצחון להיטלר" (אקטואליה)

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי (צילום: Katarzyna Gwizdoń-Ciachorowska))
לא חוזר בו: ראש ממשלת פולין ממשיך באמירות השנויות במחלוקת, והיום (ראשון), חזר על דברים שאמר בעבר כי לא יסכים לתשלום פיצויים ליהודים ניצולי שואה, כי אם יסכים זה יהיה ניצחון להיטלר.
מטיאוש מורבייצקי, ראש ממשלת פולין אמר את דבריו בעצרת שהתקיימה בעיר לודז' וכן בכנס סיום שישי דיבר נגד החזרת הרכוש היהודי שנלקח על ידי אזרחי פולין בזמן מלחמת העולם השנייה: "אנחנו לא מסכימים לכך וזה לא יקרה כל עוד אנחנו נהיה בשלטון".

לדברי מורייבצקי, החוק האמריקאי כן דורש פיצויים ליהודים, אולם אם פולין תקבל דרישה שכזו "אנחנו נשלח אותה לברלין", וכי דרישה כזו "מנוגדת לחוק הבינלאומי".

על פי דבריו, רכוש שהיה בבעלותם של יהודים ואין להם כיום יורש חוקי – יועבר לניצולי שואה שנמצאו זכאים לסיוע כספי.

כזכור, אמירותיו של ראש ממשלת פולין מגיעות, ככל הנראה, גם על רקע הסיפור שקרה בשבוע שעבר בשגרירות פולין בישראל, שם דיווחו למשטרה על אדם שירק לעבר השגריר הפולני שישב ברכבו.

בעקבות פניית השגרירות, הגיעו למקום כוחות משטרה, ואלו איתרו כעבור זמן קצר את החשוד במעשה.

מהמשטרה (מרחב ירקון) נמסר, כי החשוד, בן 65 מהרצליה, נעצר והובא לחקירה, והבוקר הוא יובא לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, הגיב על האירוע וגינה את התקיפה, ושגרירת ישראל בפולין, אנה אזארי, זומנה לשיחת הבהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר