בעקבות השרב הצפוי

ה'כבאות' בשורת הגבלות: רק כך תדליקו מדורת ל"ג בעומר

הסכנה להתפשטות האש בל"ג בעומר גדולה מאוד, ומהווה סכנה מוחשית לכלל הציבור - כך לפי נציב הכבאות הארצי - בגלל השרב שישרור אז. העוברים על התנאים המפורטים, ייקנסו בסכום גבוה (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

נציב הכבאות הארצי פרסם בדקות האחרונות (שני) איסור על הדלקת מדורות בכל רחבי ישראל בל"ג בעומר, ברוב המקומות, בעקבות החום הכבד הצפוי ביום זה - למעט בתנאים אותם הוא פירט, שמי שיעבור עליהם ייקנס בסכום של עד 70 אלף שקל.

ברוב השנים האחרונות יוצא ל"ג בעומר בימים נוחים יחסית, מבחינת מזג האוויר, ולכן החשש להתלקחות מדורות לא היה גדול. השנה, לעומת זאת, תחזית מזג האוויר צופה כאמור שרב משמעותי.

בשל כך, הסכנה להתפשטות האש, ויציאתה מגבולות המדורות המתוכננות, גדולה מאוד, ומהווה סכנה מוחשית לכלל הציבור.

על פי התחזית, כפי שנערכה ונמסרה על ידי חברת 'מטאו-טק', ביום רביעי, ליל ל"ג בעומר, יחל גל החום, כאשר בצפון הארץ יתפתחו לפנות ערב תנאי שרב, ובמהלך הערב והלילה ישרור מזג אוויר חמים ויבש. גם בשאר אזורי הארץ יהיה מזג אוויר דומה.

ביום חמישי, במהלך ל"ג בעומר, יגבר גל החום, וישרור שרב כבד - שוב: במיוחד באזור הצפון, כולל הר מירון.

רב-טפסר שמחי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בהודעתו של רב טפסר דדי שמחי, נציב הכבאות, נכתב: "בתוקף סמכותי, בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, אני אוסר על הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים, מיום ד', 22 במאי 2019 בשעה 08:00, ועד ליום ו', 24 במאי 2019 בשעה 20:00, בכל רחבי ישראל, למעט המקומות הבאים:

• א. באזור שמדרוס לקו הגיאוגרפי של כביש 25 (כביש נחל עוז- צומת הערבה).
• ב. באזורים שהוכשרו למטרת הדלקת מדורות והבערת אש בשטח פתוח על ידי הרשויות המקומיות, וקיבלו אישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה, ובכפוף לתנאים המיוחדים המפורטים להלן:

1. מדורה המצויה בתוך גומה באדמה- בהתאם לקבוע בתקנה 1(3) לתקנות, אך בכל מקרה לא בשטח יער וחורש גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי.

2. מדורה שאינה בתוך גומה: המרחק בין מדורה ליער - יעלה על 500 מטר; לא תודלק מדורה בכל שטח יער וחורש, גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי; המרחק בין מדורה למתקני גז ודלק- יעלה על 60 מטרים; המרחק בין מדורה לקווי חשמל וטלפון יעלה על 20 מטרים; המרחק בין מדורה למבנה יעלה על 60 מטרים; המרחק בין מדורה למדורה אחרת יעלה על 8 מטרים; גודל בסיס מדורה לא יעלה על 3 מטרים; גובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע.

3. צו זה בא להוסיף על הוראות התקנות, ולא לגרוע מהן, ונדרש להקפיד על מילוין.

4. לגבי אתר מירון, ייקבעו תנאים מיוחדים על ידי מפקד מחוז צפון", מסיים הנציב את הודעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר