מרתק

ההצגה של "המחזיר בתשובה" זכריה זביידי • צפו

כשהעיתונאי צבי יחזקאלי ערך את הכתבה על ימיו של זביידי כ'מחבל לשעבר', הוא לא ידע כי בלילות הוא ממשיך לבצע פיגועים. "מסתבר, שמחבל לא באמת יכול לקבל את הקיום שלנו כאן", הוא אומר כעת ל'כיכר'• צפו בכתבה המרתקת (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זביידי בראיון ליחזקאלי; הראיון המלא (צילום: באדיבות 'חדשות 13')

הפרשן הוותיק לעניינים ערביים ב'חדשות 13', צבי יחזקאלי, הינו חסיד ברסלב מוכר. מה שפחות ידוע, כי הוא החל את תהליך החזרה בתשובה שלו, עד שהגיע לאומן, בעקבות השיחה עם המחבל זכריה זביידי - שהיום (שני) הותרו לפרסום האישומים החמורים נגדו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', השב"כ פירט מוקדם יותר היום את ניסיונות הפיגועים החמורים שביצע זביידי, יחד עם עורך דין ערבי-ישראלי בשם טארק ברגות.

בכך הסתיימה רשמית התקופה בה הניח זביידי את נשקו, לאחר שבעבר היה טרוריסט רצחני והפנים המוכרות של 'האינתיפאדה השנייה' ביהודה ושומרון.

בכתבה מרתקת ששודרה ב'חדשות 13', חזר צביקה יחזקאלי לראיונות שערך בעבר עם זביידי, וביצע מעין 'סגירת מעגל' בראיון עדכני נוסף, מרתק לכשעצמו.

יחזקאלי וזביידי, בימים ההם

כיום מתברר, כי בעיצומם של הימים בהם ישבו זביידי ויחזקאלי, לפני חודשים ספורים, לצורך הכתבה המדוברת בה הראשון הציג את עצמו כפלסטיני מן השורה, הוא יצא ברכבו עם חברו עו"ד ברגות, וירה על אוטובוסים של יהודים.

יחזקאלי אומר כעת ל'כיכר השבת': "זביידי אמר לי שהוא נגמל מהטרור, אבל לא ממש האמנתי לו. מסתבר, שמחבל לא באמת יכול לקבל את הקיום שלנו כאן".

בצפייה חוזרת בכתבה, ניתן להבחין בכמה משפטים מחשידים למדי, שהשמיע אז זביידי. כך לדוגמה כששאל אותו יחזקאלי: "עד שלא תחזור לבית של סבא של סבא שלך בקיסריה, לא יהיה שלום", השיב זביידי: "בכלל. את האמת, זאת מדינת ערב. אני לא חושב שיהיה הסכם".

אם את התשובה הזו ניתן לפתור כהערכה פסימית, במשפטים הבאים הוא היה ברור בהרבה: "זה לא ייגמר ושום דבר לא נגמר", הצהיר זביידי, "אני מתגעגע לאינתיפאדה, למהפכה".

לשאילתו של יחזקאלי "מה יותר טוב - נשק או מחשב?", ענה זכריה זביידי: "שניהם".

צבי וששת ילדיו (באדיבות המצלם)

כאמור, לדברי צבי יחזקאלי בכתבה, זביידי ירה בעבר מעל לראשו, ואמר לו "אני רוצה להרוג אותך, כי אתה יהודי". יחזקאלי, שעדיין היה חילוני, התגונן: "אבל אני עיתונאי, ישראלי", אך זביידי נותר בשלו: "אתה יהודי".

אירוע זה עורר אצל העיתונאי הנחשב את השאלה במה מתבטאת יהדותו - מה שכאמור החל את תהליך חזרתו בתשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר