מקומם

נהג האוטובוס הערבי: "למה לדווח על מיידה אבנים? הוא ילד"

לאור העליה המשמעותית שחלה במספר פיגועי האבנים ליד צומת הT, כביש המוביל גם ליישובים חרדים, זועמים התושבים על אוזלת היד, ומתארים ל'כיכר' גם את התנהגותם של נהגי האוטובוס הערבים (ביטחון)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
יידוי אבנים על אוטובוס בגוש. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

התיעוד שנחשף אתמול (ראשון) בו נראה אוטובוס מתלקח כתוצאה מיידוי בקבוקי תבערה, ברקע צרחות התלמידות הנוסעות, העלה לתודעה התקשורתית את המתרחש בצומת ה-T, אך מתברר כי פיגועי יידויי אבנים מתרחשים כמעט מידי יום בצומת, שבעבר ניסו לשנות את שמו ל"צומת עמוס" על מנת לעורר את המודעות למתרחש שם - אך לשווא.

הכביש המדובר מוביל בין היתר ליישובים החרדים מעלה עמוס ומיצד, כמו גם ליישובים נוספים במזרח הגוש.

תושבים מספרים ל'כיכר השבת' כי אחרי תקופה של רגיעה, שוב התחילו ליידות אבנים באופן קבוע בציר זה, כאשר למגיעים אל ומהיישובים החרדים, הקטע המסוכן מתחיל מבית הספר הערבי עד לצומת.

כך לדוגמה מספרים ביישוב על אחד התושבים, שאחרי שספג שלושה פעמים אבנים ממחבלים פלסטינים, החליט להקטין את מספר נסיעותיו ברכבו, ולהעדיף את התחבורה הציבורית, הנחשבת לבטוחה יותר.

התושבים זועמים. בשיחה עם 'כיכר השבת' הם מתלוננים על אוזלת היד, שכן מרבית מיידי האבנים הם קטינים, ולכן, לטענתם, אין לכוחות הביטחון יותר מידי מה לעשות, והטרור נמשך.

תיעוד אילוסטרציה מתוך אוטובוס שספג פגיעת בקת"ב (צילום: הצלה יו"ש)

מספר תושבים, שהאוטובוסים בהם נסעו ספגו אבנים, מספרים כי במקרים בהם לא נגרם נזק משמעותי לאוטובוס, ובחסדי שמיים אין נפגעים - הנהגים כלל לא טורחים לעדכן את המוקד.

באחד המקרים, הנהג אף הגיב לנוסע חרדי ששאל אותו מדוע הוא לא מדווח לצה"ל, כי "מדובר בילדים קטנים. הם מסכנים. למה לסבך להם את החיים?".

ביקשנו לדעת האם לפי הנהלים על הנהגים לדווח. גורם בצה"ל מסר ל'כיכר השבת' כי מדובר במוקד אזרחי הפועל בשיתוף עם צה"ל, אך לא הם מוציאים את ההנחיות. בחברת 'אגד תעבורה', המפעילה את קווי התחבורה הציבורית באזור, מסרו כי על הנהגים לדווח מיידית.

עם זאת, גורמים העוסקים בתחום הסבירו כי על הנוסעים להבין כי הנהג לא יכול לעצור באמצע הכביש, עם זאת הדגישו, כי אין ספק שמדובר בנושא הדרוש טיפול.

מ'אגד תעבורה' נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "ההנחיות שניתנות לנהגי האוטובוס הן לדווח על כל אירוע פח"ע, כולל זריקת אבנים. הנחיות אלו ברורות ומבוצעות על ידי הנהגים. אם נוסע עד למקרה חריג שלא דווח, באפשרותו להתקשר למוקד שלנו *3133 ואנו נבדוק את אופן תפקודו של הנהג".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, לא מוכרת עלייה מגמתית בזריקות האבנים במרחב תקוע בזמן האחרון. עם זאת, בשבוע האחרון דווחו מספר אירועים באזור".

"כוחות הביטחון פועלים ימים ולילות לתפיסת החשודים באירועים אלה. צה"ל ימשיך לפעול להגנת תושבי האזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר