מהומה בוועדה

חברי האופוזיציה נטשו את הדיון וחזרו. צפו

מהומה פרצה בוועדה המיוחדת לביטול מספר השרים וסגניהם. חברי האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה על הזמן שהוקצב להנמקת ההסתייגויות וחזרו לאחר מספר דקות. צפו (אקטואלי)

(צילום: דוברות הכנסת)

חברי האופוזיציה יצאו הערב (שלישי) מאולם הוועדה המיוחדת שדנה בהצעת החוק לביטול מגבלת מספר השרים וסני השרים, וזאת במחאה על כך שיו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר הקציב להם שעה להנמקת 370 ההסתייגויות בעוד הם דרשו לנמק כל הסתייגות.

המחאה החריפה לאחר שח"כ זוהר הוציא את ח"כ מיקי לוי מהדיון מכיוון שלא שמע לקריאותיו לסדר. כעבור מספר דקות, הם חזרו לדיון.

היו"ר ח"כ מיקי מכלוף זוהר אמר בדיון כי "רבות מההסתייגויות עושות צחוק מעצמן, למעט בודדות שיש בהן ממש, לכן אני מציע שתנמקו את אלו ולא הסתייגויות סרק שמבזות את הכנסת.

"אם אזהה שהאופוזיציה לא מתכוונת לנמק הסתייגויותיה אעבור להצבעות. בימ"ש העליון הוא גוף חכם ויודע לזהות מתי חברי האופוזיציה פועלים בתום לב. היום אתם מנסים לפעול בחוסר תום לב".

ח"כ אוסאמה סעדי (חד"ש תע"ל) אמר כי "אם במליאה ניתנות 5 דקות להנמקת כל הסתייגות, בוודאי שיש לאפשר זאת בוועדה שבה מכינים את הצעת החוק".

ח"כ יואב סגלוביץ' (כחול לבן) אמר כי "זה הכלי הפרלמנטרי הקיים ואסור להתייחס אליו כאל אות מתה". ח"כ מיקי לוי (כחול לבן) אמר כי "אם הפרוצדורה לא תהיה תקינה ותמשיכו לדרוס אותנו, נפנה לבג"ץ".

היועמ"ש לוועדה עו"ד גור בליי אמרה כי "לפי מה שנהג בכנסת הקודמת בשורה ארוכה של פיליבסטרים, ביחס להיקף התיקונים המוצעים לחוק שהם קצרים ופשוטים יחסית ובהתחשב בדיון הארוך שנערך הבוקר, זמן של שעה להנמקות נראה סביר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר