תקדים

בג"ץ זעם על דרישת המדינה לנתח גופת ילדה חרדית שנחנקה ממרשמלו

בת ה-7 מהקהילה החרדית באופקים נחנקה ממרשמלו, ולצער משפחתה נוסף עיכוב קבורתה בגלל התעקשות הפרקליטות לנתח אותה. שופטי בג"ץ, בדיון מיוחד, הפתיעו בקביעה לעתיד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות זק"א)

ילדה בת 7 בעלת צרכים מיוחדים, בת למשפחה חרדית מאופקים, נחנקה למוות מאכילת מרשמלו במרכז השיקומי שבו היא שהתה, ויממה לאחר מכן (רביעי) נמנעה סופית נתיחת גופתה, תוך ששופטי בית המשפט העליון מותחים ביקורת נוקבת על התנהלות הרשויות במקרים כגון אלו.

הסאגה החלה, כאשר המשטרה ביקשה אמש מבית משפט השלום בבאר שבע צו לנתיחת הגופה, בגלל "חשד לרשלנות", כדבריה.

בית המשפט נעתר תחילה לבקשה זו, וקבע כי יש לבצע קודם בדיקות חיצוניות, ובמקביל נתן חופש פעולה לנתיחת הגופה - במה שעיכב את קבורת הילדה החרדית.

רק לאחר שעו"ד דרור שוסהיים מזק"א הגיש היום עתירה לבג"ץ, ונקבע דיון לשעה 12:00, הודיעו נציגי הפרקליטות - דקות אחדות לפני הדיון - כי המדינה חוסרת בה מהדרישה לנתיחה, מקבלת את עתירת המחלקה המשפטית בארגון ומשחררת את הגופה ללא נתיחה.

אך בפעם הראשונה במקרים מעין אלו, המתרחשים למרבה הצער לעתים קרובות, שופטי העליון לא ביטלו את הדיון, אלא המשיכו בו כדי למתוח ביקורת קשה על התנהלות הפרקליטות.

"על פניו, לא היה צריך להגיע למצב של עיכוב הלוייתה של המנוחה, מאתמול להיום. אפשר היה למנוע את הגשת העתירה", כתבו השופטים.

פרוטוקול הדיון בבית המשפט העליון (צילום מסך)

נועם סולברג, ג'ורג' קרא ויעל וילנר, השופטים שישבו בדיון, הוסיפו: "למסקנה שאליה הגיעה בא כח המדינה היום, בעקבות בירורים קדחתניים, ניתן ולכאורה צריך היה להגיע אתמול - עוד לפני הדיון בבית משפט השלום, או במהלכו".

הם אף קבעו, במשפט שעשויות להיות לו השלכות עתידיות מבורכות: "נסיבות מוות שכאלה - אינן מצדיקות נתיחה. ראינו להעיר זאת, במבט צופה פני העתיד, משום שצריך לשקוד ולעשות את כל הניתן, כדי למנוע תוספת של כאב על העצב, בעצם הדיון המשפטי על נתיחה ובעיכוב הקבורה".

גוטווין, מנהל המחלקה המשפטית בזק"א

מיכאל גוטווין, מנהל המחלקה המשפטית של זק"א, מסכם בהבעת תקווה: "אולי הגיע הזמן שהמשטרה והפרקליטות יעשו סוף לסבל שמשפחות עוברות בזמן צערם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר