גל שריפות ברחבי הארץ

'443' נחסם; ישובים מפונים - ולוחמי האש נלחמים בלהבות

גל שריפות ברחבי הארץ: ביער נחשונים, בבית שמש האש מתפשטת לכיוון קיבוץ הראל, שריפה ביער בן שמן הביאה לחסימת כביש 443 ולפינוי יישובים, שריפה גם בדרום הר חברון ליד בית חגי (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באייר תשע"ט | 23.05.19
השריפה ב-443 (צילום: נתיבי ישראל)

השרב נותן אותותיו: גל שריפות משתולל היום (חמישי), ברחבי הארץ, ולוחמי האש בסיוע מטוסי כיבוי מנסים להשתלט על הלהבות. יישובים רבים פונו וכביש 443 נחסם לתנועה בשני הכיוונים ממחלף בן שמן ועד צומת שילת. גיוס כללי של לוחמי האש הוכרז בכל הארץ.

רה"מ נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם נציב הכבאות בעקבות גל השריפות והנחה על הבאת סיוע אווירי לכיבוי שריפות. רה"מ ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ומקבל עדכונים שוטפים.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, נציב כבאות והצלה ופיקוד משטרת ישראל, כב"ה, מד"א, רח"ל והשלטון המקומי בנוגע לגל השריפות ולמאמצי הכיבוי ברחבי הארץ.

השר ארדן הנחה לקדם את המוכנות לקליטת סיוע אווירי בינלאומי במידה והשריפות יימשכו.

2 שריפות שפרצו במועצה אזורית אשכול ובהם פעלו כוחות כיבוי וקק"ל נחקרו וחוקר שריפות קבע, כי הן נגרמו מבלוני תבערה ככל הנראה עיתוי שנוצל על ידי גורמי הטרור בשל מזג האוויר היבש.

נכון לשעה 17:50, על פי כוחות הכיבוי, השריפה בכרמיה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, תוחמה והושגה שליטה. בקיבוץ הראל, כלל התושבים פונו, במקום פועלים 34 צוותי כב"ה ומטוסי כיבוי.

במושב תרום, שריפת קוצים, במקום פועלים כב"ה ומטוסי כיבוי פינוי תושבים מתבצע. כוחות משטרת ישראל ממשיכים בפעולות הפינוי, עוברים בין הבתים ומסייעים לתושבים לקחת את חפציהם הנדרשים ולהוציאם משטח הישוב.

השריפה בכביש 443

ביער בן שמן, שריפת יער, ישובים מבוא ומצפה מודיעין פונו מתושבים, במקום פועלים 23 צוותי כב"ה ו-8 מטוסי כיבוי.

צירים סגורים:

* כביש 443 מצומת שילת ועד גינתון ל-2 הכיוונים.
* כביש 1 לבאים ממערב למזרח העלייה לכביש 443.
* כביש 1 לבאים ממזרח למערב לעלייה לבן שמן.
*כביש 44 בין נחשון לשמשון, ל-2 הכיוונים.

שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה.

היישובים מבוא מודיעים, גימזו, כפר דניאל, שילת, כפר רות, נאות קדומים ומתקן אדם - פונו על ידי המשטרה. שריפה נוספת משתוללת מאז הבוקר ביער נחשונים, סמוך לעיר אלעד.

השריפה בעוזי נרקיס מהרחפן המשטרתי

ציר עוזי נרקיס בירושלים נפתח לתנועה, לאחר שנחסם לפני זמן קצר ע"י השוטרים בעקבות שריפה שהתפשטה לכיוון הכביש וסיכנה את משתמשי הדרך.

גם כביש 3411 בין היישובים כרמיה וזיקים, נפתח לתנועה לאחר שנחסם מוקדם יותר בשל הלהבות.

(צילום:דוברות מועצת הר חברון)

גם בדרום הר חברון פרצה שריפה בסמוך ליישוב בית חגי שם החלו בפינוי של 30 בתים מהקו הראשון ביישוב. השריפה, נבלמה בחסדי השם ואינה מאיימת על בתי היישוב. שישה בני אדם נפצעו קל משאיפת עשן ופונו לבית החולים סורוקה.

המשטרה קוראת לתושבים, כי "מי שמתגורר, עובד או נמצא מכל סיבה אחרת באזורים אלה, מתבקש לפנות עצמו. שוטרי משטרת ישראל פרוסים בצירי התנועה על מנת לסייע לאזרחים. תושבים המפנים את ביתם באופן עצמאי מתבקשים להשאיר את דלתות ביתם ללא נעילה על מנת להקל על פעולות הסריקה של השוטרים".

בתוך כך, רכבת ישראל הטילה הגבלות מהירות של עד 80 קמ"ש בקווי רעננה, הקו המערבי, ההגנה-מודיעין, ההגנה-ב"ש, האומה-ראשונים וההגנה-מלחה בשל התרחבות פסי המתכת בעקבות מעלות החום הגבוהות. קו לוד-הראשונים הופסק באופן זמני, ולרשות הנוסעים עומדים שאטלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר