"איווט עוזר לשמאל"

דיווח: נתניהו שוקל לפזר את הכנסת החדשה וללכת לבחירות חוזרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן אליו לפגישה דחופה את ראשי סיעות הקואליציה העתידית, לאור המבוי הסתום בהרכבת הממשלה והסיכוי הגובר לבחירות חוזרות (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפלגת הליכוד תוקפת בחריפות רבה את אביגדור ליברמן ומפלגתו 'ישראל ביתנו'. "ליברמן התחייב לקהל בוחריו שהוא יתמוך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. כעת הוא משתמש בכל מיני תירוצים כדי למנוע את הקמתה של ממשלה זו, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל", מזהירים בליכוד.

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את ראשי הסיעות הממליצות לפגישה במשרדו בשעה 20:00 היום. מוקדם יותר ביטל ראש הממשלה פגישת מו"מ עם איחוד מפלגות הימין, וקרא בדחיפות ליו"ר צוות המו"מ, השר יריב לוין,להתייעצויות כיצד לנהוג.

על פי הדיווח בערוץ 12, ליברמן מסרב להגיע לפגישת ראשי הסיעות הערב במשרד ראש הממשלה. ובליכוד חוששים שנתניהו ייאלץ להסתפק בממשלה צרה במיוחד או אפילו כבר מתחילים לחשוב על הליכה לבחירות חוזרות.

על פי הדיווח של מתי טוכפלד ב'ישראל היום', גוברת הערכה במערכת הפוליטית שראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש להעביר חוק לפיזור הכנסת. לדבריו, גורמים המעורבים במגעים אומרים כי ליברמן הגיע ככל הנראה לכלל החלטה כי הוא לא נכנס לממשלה וכי הדרך היחידה כרגע להרכיב ממשלה היא באמצעות הליכה לבחירות.

במערכת הפוליטית אומרים כי נתניהו לא יסכים להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה וזאת משום שהמנדט עשוי לעבור למועמד אחר ולכן הערוץ היחידי להבטיח בחירות חוזרות ולשנות את מפת המנדטים הוא באמצעות חקיקה. גורם בליכוד העריך, כי יהיה רוב בכנסת לאישור החוק לפיזור הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר