"אין על מי לסמוך"

המשטרה סגרה תיק פריצה לבית כנסת - בלי לבדוק במצלמות

שעות ספורות אחרי הגשת התלונה על פריצה לבית הכנסת בעיר לוד, סגרה המשטרה את התיק בלי לבדוק במצלמות האבטחה של בית הספר הסמוך - למרות שהודיעו על כך (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
בית כנסת, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

15 שעות ו 14 דקות אחרי הגשת התלונה על פריצה לבית כנסת בעיר לוד, סגרה המשטרה את התיק - לטענת המתלוננים, בלי לבדוק במצלמות האבטחה.

תחילת המקרה בליל שבת לפני כשבועיים, פורצים נכנסו לבית כנסת, רוקנו את קופות הצדקה, ניסו לפרוץ לארון הקודש, והצליחו להוציא ממנו שרשראות של האצבע והשלטים הקטנים של ספרי התורה.

במוצאי השבת, הלכו שניים מהגבאים למשטרת לוד להגיש תלונה, כאשר הם מדווחים לשוטרים כי בבית הספר הסמוך, יש מצלמות אבטחה מהם ניתן לזהות את הפורצים.

דורון מלצר, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "התלונה נרשמה בשעה 23:40 ביום ראשון בבוקר הגיע איש מז"פ, ניסה לקחת טביעות אצבע מקופות הצדקה (שמלאות בטביעות אצבעות) והלך.

"ביום ראשון, בשעה 14:54, 15 שעות ו 14 דקות אחרי הגשת התלונה, התיק נסגר. בלי בדיקה של המצלמות. בלי לספר לנו למה".

"מסתבר שיש תיקים שהמשטרה יודעת לסגור מהר", הוסיף מלצר. "כל כך מכעיס שאין על מי לסמוך".

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוסיף מלצר, כי ההודעה על סגירת התיק הגיעה בדואר רק במוצאי השבת האחרונה, כאשר להם ידוע בוודאות כי ביום חמישי שעבר, אחרי שההודעה על סגירת התיק כבר נכתבה - עדיין לא בדקו את מצלמות האבטחה.

הוא מוסיף כי רק המשטרה יכולה לבדוק את המצלמות ובבית הספר סירבו לאפשר לאחרים לצפות בתיעוד - אך כאמור, המשטרה סגרה את התיק לפני הבדיקה.

הבוקר, לאחר שכלי תקשורת פנו למשטרה בבקשה לקבלת תגובה, פנו אליהם ודיווחו להם כי הם עדיין עורכים בדיקות, בניגוד גמור להודעה החתומה שקיבלו.

גם בעקבות פתיחת הבדיקה המחודשת, מלצר פסימי ואומר ל'כיכר' כי ייתכן שאחרי מספר שבועות, התיעוד כבר לא נשמר במצלמות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "תיק החקירה לא נסגר. משטרת ישראל ממשיכה בחקירה במטרה להגיע לחקר האמת ובהתאם להתקדמותה יעודכן המתלונן בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר