משבר הקמת הממשלה

המפלגות החרדיות לנתניהו: מתנגדים לבחירות בג' באלול

בצל המאמצים להרכבת ממשלה ברגע האחרון, המפלגות החרדיות הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מתנגדים בתוקף לקיום הבחירות בתאריך ג' באלול, בשל הפגיעה ב'זמן אלול' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

פרסום ראשון: בצל המאמצים להרכבת ממשלה ברגע האחרון, המפלגות החרדיות הודיעו הבוקר (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מתנגדים בתוקף לקיום הבחירות בתאריך ג' באלול, כך נודע ל'כיכר השבת'.

הבוקר, דווח ב'כאן חדשות' כי התאריך המתגבש לבחירות הוא יום שלישי, השלישי לספטמבר, כאשר בעברי התאריך הוא ג' באלול.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראשי המפלגות החרדיות הודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים לקיום הבחירות בתאריך האמור היות וזה יפגע בפתיחת 'זמן אלול' בעולם הישיבות.

בעקבות התנגדותן, סוכם כי במידה ולא תקום ממשלה ויאלצו ללכת לבחירות הרי שיעשה מאמץ שהן יתקיימו שבוע קודם לכן, בכ"ו באב - 27 לאוגוסט, או רק לאחר חגי תשרי.

המועד האחרון בו נתניהו צריך להציג את ממשלתו לנשיא ראובן ריבלין הוא יום רביעי הקרוב, אך עדיין, אך הסכם קואליציוני לא נחתם ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ממשיך להתנגד לפשרה שהושגה בנושא 'חוק הגיוס' ואף זכתה לתמיכת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'.

אמש נועד ראש הממשלה נתניהו עם ראשי המפלגות בניסיון לפתור את המשבר. הוא נפגש ביחידות עם יו"ר 'כולנו' משה כחלון, ראשי 'יהדות התורה' משה גפני ויעקב ליצמן, ראשי 'איחוד מפלגות הימין', הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', והבוקר עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

ליברמן סירב להגיע לפגישה והתנה את בואו בכך שהצעתה פשרה שלו - האומרת כי החרדים לא יצביעו בעד חוק הגיוס - תתקבל. נתניהו מצדו הודיע כיה וא מאמץ את פשרת אריאל אטיאס האומרת כי חוק הגיוס יעבור במליאה אך קביעת היעדים יישארו בידי הממשלה. בישראל ביתנו דחו את הפשרה ואמרו כי מטרתה לתפור את האשמה בבחירות לכנסת על ישראל ביתנו.

נתניהו מצדו מעדיף לפזר את הכנסת במידה ולא יצליח להרכיב ממשלה ובעקבות כך הורה לח"כ מיקי זוהר להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת.

עם זאת יודגש, כי בכירים במערכת הפוליטית עדיין מעריכים כי נתניהו יצליח להרכיב ממשלה ולמנוע הליכה לבחירות כך שהגשת חוק פיזור הכנסת נועדה לאיים על ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר