בדרך לבחירות?

בהוראת גדולי ישראל: אייכלר הצביע בעד העלאת החוק לפיזור הכנסת

בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דנו האם לאשר את העלאת החוק לפיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב, ובהוראת גדולי ישראל, ח"כ ישראל אייכלר תמך. התאריך המסתמן - כ"ו באב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באייר תשע"ט | 27.05.19
ח"כ אייכלר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פרסום ראשון: בתמיכתו של ח"כ ישראל אייכלר אושרה בישיבה אצל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין העלאת החוק לפיזור הכנסת כבר השבוע. התאריך המסתמן לבחירות הוא יום שלישי כ"ו באב, 27 באוגוסט.

לאחר ישיבת ראש הקואליציה הודיע ח"כ מיקי זוהר כי "‏נתבקשתי ע"י ראשי הסיעות לתאם עם ליברמן מועד לבחירות. התאריך המועדף 27.8.19".

בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התכנסה היום (שני) הישיבה השבועית הנערכת מדי יום שני בה דנים יו"ר הכנסת ושניים מסגניו על סדר יומה של הכנסת בשבוע הקרוב.

ל'כיכר השבת' נודע כי הישיבה הפעם גורלית במיוחד זאת לאור הניסיון להעביר בה את ההחלטה להעלות את החוק לפיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב.

החברים שזומנו לישיבה מלבד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הם ח"כ מאיר כהן מכחול לבן וח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, המשמשים כסגני היו"ר.

במידה וח"כ ישראל אייכלר היה מצביע נגד העלאת הצעת החוק כמו חברו מאיר כהן, הרי שההצעה לפיזור הכנסת לא היתה מובאת השבוע למליאת הכנסת. בטרם כונסה הישיבה הופעל לחץ אדיר מקרב חברי האופוזיציה על ח"כ ישראל אייכלר שיצביע נגד העלאת הצעת החוק.

בסופו של דבר, בהוראת גדולי ישראל, ח"כ אייכלר הצביע בעד העלאת החוק ביום רביעי, וכך ההצעה אושרה ברוב קולות, כאשר כפי הנראה כבר היום החוק יעלה להצבעה בקריאה טרומית.

בתוך כך, לפי המסתמן, בסיעות הקואליציה הגיעו להסכמה כי הבחירות ייערכו ביום שליש כ"ו באב, 27 לאוגוסט.

כי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת", בצל המאמצים להרכבת ממשלה ברגע האחרון, המפלגות החרדיות הודיעו הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מתנגדים בתוקף לקיום הבחירות בתאריך ג' באלול.

הבוקר, דווח ב'כאן חדשות' כי התאריך המתגבש לבחירות הוא יום שלישי, השלישי לספטמבר, כאשר בעברי התאריך הוא ג' באלול.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראשי המפלגות החרדיות הודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים לקיום הבחירות בתאריך האמור היות וזה יפגע בפתיחת 'זמן אלול' בעולם הישיבות.

בעקבות התנגדותן, סוכם כי במידה ולא תקום ממשלה ויאלצו ללכת לבחירות הרי שיעשה מאמץ שהן יתקיימו שבוע קודם לכן, בכ"ו באב - 27 לאוגוסט. כאמור, בקואליציה התגבשה הסכמה לקיום הבחירות במועד האמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר