בעקבות 'כיכר'

אשדוד: מיקום הפסטיבל שונה; החרדים עדיין זועמים

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת", נגד פסטיבל הפריצות, נוצר לחץ ציבורי על נציגי 'אגודה' בעיריית אשדוד, שהורידו את הכפפות מול ראש העיר לסרי. צפו באזהרה של המקובל (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המקובל רבי עמרם וקנין (באדיבות המצלם)

הפרסום ב"כיכר השבת" של מכתב הרבנים נגד פסטיבל הפריצות העירוני באשדוד, הביא ללחץ ציבורי אדיר על נציגי 'אגודת ישראל' במועצת העיר, שמצידם הורידו את הכפפות במלחמה מול ראש העיר יחיאל לסרי ואמש (ראשון) הודיעה העירייה על התקפלות חלקית.

הסיכום שהושג כרגע הוא שפסטיבל הפריצות יועתק לשטח פחות מרכזי במרכז המסחרי ברובע המתחרד. מנגד, התושבים החרדים עדיין לא מרוצים והם דורשים ביטול מוחלט של הפסטיבל. "אין כאן מקום לפשרות, אני לא מוכן שהילדים שלי ייחשפו למראות האלו גם לא לדקה אחת", אומר תושב נסער ל"כיכר השבת".

אולם, בין אם יבוטל הפסטיבל כליל ובין אם רק יועתק מיקומו, המשבר הקואליציוני מול לסרי - קיים. ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש בין לסרי לנציגים האגודאיים, כמעט עד כדי פיצוץ, כאשר זו הפעם הראשונה, לאחר שבעת חודשי שתיקה מאז הבחירות, שאגודת ישראל באשדוד הורידה את הכפפות ונלחמה בלסרי ראש בראש.

כך למשל, משעות הבוקר אתמול, נצפו שליחיו של נציג גור בעירייה וסגן ראש העיר, יחיאל וינגרטן, במרכז המסחרי שצופה על המקום בו ייערך פסטיבל הפריצות, כשהם מחתימים בעצמם בעלי עסקים במרכז המסחרי בשכונה על עצומה נגד פסטיבל הפריצות של עיריית אשדוד.

גם עזרא שור, נציג חסידות פיטסבורג, שאף מחזיק בבעלות של אחת החנויות במרכז המסחרי, השתתף במסע ההחתמות.

עד עתה, למרות כל חילולי השבת ופרצות הדת בעיר, העדיפו נציגי 'אגודת ישראל' באשדוד לשתוק, ואפילו 'המודיע', שמקפיד למחות על חילולי השבת בכל מקום, דילג בקביעות על אשדוד ומאז הבחירות התעטף בשתיקה ולא דיווח מאומה על חילולי השבת הנרחבים בעיר.

גורם חרדי באשדוד אומר ל"כיכר השבת" כי "באגודת ישראל רואים בקיום פסטיבל הפריצות בלב אזור שמתגוררים בו מאות במשפחות חרדיות, חציית כל הקווים האדומים. כשלסרי מרשה לעצמו לפרוץ את כל הקווים ולכפור בסטטוס קוו העדין, לא פלא שגם באגודת ישראל החליטו להוריד את הכפפות".

בתוך כך, בווידאו שהגיע לידי "כיכר השבת" נראה המקובל הגאון רבי עמרם וקנין, שמתגורר מזה שנים ברובע המתחרד, מזהיר כי קיום פסטיבל הפריצות "עלול להביא אסון על עם ישראל".

המקובל הגר"מ וקנין עומד בראש החותמים על מכתב הרבנים נגד הפסטיבל, ולא נותר אלא לעקוב האם הנציגים החרדים יוסיפו להתעקש וידרשו אכן את ביטול הפסטיבל לחלוטין, או שיתקפלו ויסתפקו בפשרה החלקית, שכאמור איננה מספקת את התושבים החרדים המתגוררים באזור.

לעומת זאת בעיריית אשדוד מבהירים כי שינוי המיקום של הפסטיבל לא קשור ללחץ החרדים, לדבריהם: "לאור פניית הסוחרים הטוענים שקיומו של הפסטיבל במיקומו הנוכחי, משפיע לרעה על עסקיהם ופוגע משמעותית ברווחיהם בשלושת ימי הפסטיבל, הוחלט לשנות את מיקומו של הפסטיבל בתוך מרחב מרכז רובע ו', וזאת כמובן ללא כל שינוי בתוכנית האומנותית, ובאופן שאורחי הפסטיבל ובעלי העסקים יצאו נשכרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר