יתנגד לפיזור הכנסת

לפיד: "ביבי לא ניצח בבחירות; עכשיו תורינו"

בכירי סיעות האופוזיציה הכריזו כי יתנגדו לחוק לפיזור הכנסת, אם נתניהו יחליט להמשיך לקדם אותו בכנסת, בגלל המשבר הפוליטי. לפיד, כדרכו, קינח בדברי הסתה מחפירים (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בישיבת סיעת 'כחול לבן' שהתקיימה בצהריים (שני), הכריזו הח"כים גנץ ולפיד, ראשי המפלגה, כי כל 35 חבריה ירימו ידם נגד החוק לפיזור הכנסת, במידה ונתניהו ימשיך לקדם את הליכי אישורו, בשל המשבר הפוליטי ואי-יכולתו להקים ממשלה.

לפיד טען: "ביבי לא ניצח בבחירות. יש לנו בדיוק אותו מספר מנדטים כמו לליכוד. אם הוא לא הצליח להקים ממשלה, עכשיו אנחנו. תנו לנו להקים ממשלה. הציבור רוצה ממשלת אחדות, וביבי הוא המחסום לממשלת אחדות".

"אם בראשות הליכוד יעמוד מישהו אחר, כל אחד אחר חוץ מנתניהו, אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. טובה, מתפקדת, בלי סחטנות, בלי קיצוניות, בלי עשרות מיליארדים שוחד פוליטי. זה מה שהמדינה רוצה. זה הדבר הנכון. זה מה שביבי מנסה למנוע. יש רגעים בחייה של מדינה שבהם פשוט צריך לעשות את הדבר הנכון. במקום שליט מניפולטיבי, חשוד בפלילים שמרוכז רק בעצמו, המדינה צריכה ממשלה נקיה, הוגנת, עובדת. ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן והליכוד בראשות כל חבר כנסת אחר. זה צו השעה. זה הדבר הנכון".

השמחה המוקדמת של נתניהו; נאום הניצחון במוצאי הבחירות (צילום: 'כאן')

וכרגיל, בלי הסתה אי אפשר: "מה שמוכרים לנו בתור 'פשרת נתניהו לחוק הגיוס' - זו הונאה", הכריז חבר הכנסת יאיר לפיד. "זו לא פשרה, ולא של נתניהו. זו המצאה של ש"ס. זה הגורם 'ה'אובייקטיבי' שנתניהו הלך אליו. אם איווט ליברמן יסכים למתווה הזה, זו תהיה התקפלות המאה. זה למכור את חיילי צה"ל בשביל כיסאות. הרבי מגור צריך להבין - לא רק לחרדים יש עקרונות".

ח"כ בני גנץ, יו"ר המפלגה, אמר בין היתר: "ביבי יעביר את המושכות לאלטרנטיבה הראויה היחידה האחרת - 'כחול לבן', בראשותי. לפיכך, סיעתנו תתנגד לפיזור הכנסת אם תובא להצבעה, גם מהטעם הפשוט שבחירות כרגע הן גניבת הדעת הגדולה והמיותרת ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית".

"נתניהו ינסה לשרוד, זוהי אומנתו, וזוהי תורתו. אבל המדינה היא של כולנו ועל כך נמשיך וניאבק", סיים גנץ.

יצוין, כי גם יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי, הודיע היום: "נתנגד לבחירות, כי הן משרתות רק את נתניהו ולא את המדינה. ‏אם נתניהו יכשל בהרכבת ממשלה, המנדט חוזר לנשיא".

"נתנגד לבחירות. הן משרתות רק את נתניהו ולא את המדינה. לא ניתן למי שרוצה לפרק את הדמוקרטיה בישראל כלים במשא ומתן מול ליברמן", חתם יו"ר העבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר