המשחק הכפול של רוה"מ

נתניהו גיבש רוב לבחירות; אך מציע פיתויים לח"כי כחול לבן

ביוזמת הליכוד, הכנסת מקדמת את יוזמת ההליכה לבחירות חדשות, בשל המבוי הפוליטי הסתום. אך במקביל, ביבי נפגש עם ליברמן, ושליחיו מציעים לח"כים מהאופוזיציה משרות, כדי שיחברו אליו (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באייר תשע"ט | 27.05.19
נתניהו (צילום: Flash90)

הוועדה המסדרת של הכנסת ה-21 דנה אחר הצהריים (שני בבקשת הליכוד, להעניק פטור מחובת הנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת, וכך הטיפול בה יקודם. אך במקביל, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם יריבו, אביגדור ליברמן, בניסיון למנוע את הבחירות.

כמו כן, הליכוד מנסה להשיג חברי כנסת בודדים מהאופוזיציה כדי שיחברו אליו, להרכיב איתם ממשלה וכך למנוע את הבחירות המדוברות.

על חוק פיזור הכנסת, כבר חתמו ראשי סיעות הקואליציה היוצאת, הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וכולנו, וגם ישראל ביתנו - הסיעה שבגינה המבוי הסתום בהרכבת הממשלה.

הצעת החוק מבקשת כזכור לקבוע, כי הכנסת ה-21 תפוזר וייערכו בחירות תוך 90 יום.

הצעת החוק החתומה (צילום מסך)

מי שעוד הודיעו על תמיכתם במהלך הבחירות החדשות, הם דווקא ראשי הסיעות הערביות, שבאופוזיציה, חד"ש-רע"מ ובל"ד-תע"ל.

המפלגות הללו הודיעו, כך לפי דיווח ב'מקור ראשון', כי הם סיכמו על ריצה משותפת שוב בבחירות החדשות, במטרה להגדיל את מספר המנדטים שלהם לדו-ספרתי, כפי שהיה בכנסת הקודמת, ובכך לשפר את התוצאה הנמוכה אליה הגיעו בכנסת זאת.

תחילה שידר ראש הממשלה נתניהו נחישות במהלך להקדמת הבחירות, זאת כדי לנסות ולגרום לח"כים - כאלו שאך זה עתה נבחרו - להציל את כהונתם ולחבור לקואליציה שלו, כדי שיוכל להרכיב סוף סוף ממשלה.

אך במקביל, כאמור, נועד נתניהו עם ליברמן, לפגישה הנחשבת לדרמטית, אותה יזם ככל הנראה יו"ר הבית היהודי ח"כ רפי פרץ, שהציע עצמו כמתווך בין הצדדים הניצים.

זאת ועוד: לפי דיווח ב'חדשות 13', ‏הליכוד מפעיל כאמור לחץ של הרגע האחרון על חברי כנסת מ'כחול לבן', סיעת האופוזיציה הראשית, כדי שיצטרפו לממשלה, זאת על ידי הצעת תפקידים כאלו ואחרים בכנסת. טרם ידוע על תוצאות הלחץ המדובר, והאם ישנה התקדמות במגעים חשאיים אלו.

ינקלביץ, בעת שהמליצה על גנץ לראשות הממשלה (צילום: מתוך פייסבוק)

כזכור, בעבר דווח ב'ידיעות אחרונות' על ניסיונו של נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה, לשכנע את ח"כ עמר ינקלביץ (כחול לבן) לערוק מסיעתה, זאת באמצעות הפעלת לחץ מכיוונם של רבנים אליהם היא מציית, כאישה חרדית. ינקלביץ, מצידה, הכחישה את הדיווח.

לאחרונה היה זה ח"כ גדי יברקן, מאותה מפלגה, שאף הוא תיאר כיצד שליחיו של נתניהו ניסו לפתות אותו לחבור לליכוד, אך הוא, לדבריו, דחה אותם.

מדוברות הכנסת נמסר: "הוועדה המסדרת תכונס היום בשעה 17:05 באולם ועדת הכנסת לדון בבקשת ח"כ מיקי מכלוף זוהר למתן הפטור".

וההסבר החוקי: "סעיף 76 (ד)(2) לתקנון הכנסת קובע, כי הדיון המוקדם בהצעת החוק, יכול שיתקיים לפני שעברו 45 ימים מיום שהצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת, במידה וועדת הכנסת החליטה על קיצור תקופת ההנחה, אם הוועדה השתכנעה כי להצעת החוק יש חשיבות או דחיפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר