פרסום ראשון

מסלול אופניים בוטל; לא "לפי רוח השכונה"

סערה שקמה בשכונה החרדית, בעקבות חשש תושבים כי תכנית פיתוח חדשה תסחוף חילונים רבים להסתובב ברחובותיה, הובילה את העירייה לבטל מסלול לרכיבה על אופניים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שביל אופניים (צילום אילוסטרציה: Yoav Ari Dudkevitch / FLASH90)

פרסום ראשון: שכונת בית וגן בירושלים סוערת בימים האחרונים, בעקבות תכניות בניה ושיפור הצפויות לשנות את פניה - למורת רוחם של הרבנים. מכתב חריף, הנחשף כעת, הוביל להידברות מול עיריית ירושלים ואף לשינוי בתכניות.

הכל החל ממכתב, סתום משהו, שהופץ בסוף השבוע, על ידי המנהל הקהילתי של השכונה, בו נכתב: "לידיעת התושבים: המנהל עומד חסר אונים מול אי תאום מוחלט בין המנהל לאגפי העירייה, ובנוסף, וגרוע מכך, מול התנהלות העבודות עצמן שהינן בניגוד לסיכומים מול המנהל".

עוד נכתב: "מזה שבוע שאנו מפעילים את כל הגורמים העירוניים על מנת לעצור את העבודות, בכדי לעשות חשיבה מחודשת, בתיאום עם הקהילה. התכניות שהוגשו לנו (רק בשבוע שעבר) שונות לחלוטין מאלו שהגישו לנו מיד אחרי פסח, ואשר בעקבותיהן הוצאנו הודעה לציבור".

בדיקת 'כיכר השבת' העלתה, מה הן התכניות שהוציאו את רבני ועסקני השכונה למאבק, בגינן נדרש "תיאום עם הקהילה" כפי שכתבו במנהל הקהילתי.

תכנית אחת, ביוזמת אגף שפ"ע בעיריית ירושלים, מכילה שינוי חזותי של רחוב הפסגה, הרחוב המרכזי ב'בית וגן', זאת במטרה לשדרג את פניה של השכונה. תכנית אחרת שייכת לאגף תושי"ה (תחבורה ופיתוח תשתיות) בעירייה ולמשרד התחבורה, שעיקרה רימזור וענייני בטיחות תחבורתית. בהמשך, על מנת לייעל את מימוש התכניות, הוחלט בעירייה לאחד את שתי התכניות, לתכנית אחת.

מכתבם של רבני השכונה (צילום מסך)

אלא שלאחר תחילת העבודות, גילו עסקני השכונה כי התכניות לא תואמות את צרכי השכונה. עיקר הזעקה, המתפרסמת כאן לראשונה, הייתה של רבני השכונה - נגד שביל למסלול אופניים שעלול להוביל להגעתם של חילונים רבים לרחובות השכונה.

כך לדוגמה כתב הגאון רבי עזריאל אוירבך, מרבני השכונה: "שלום להנהלת העירייה וחבריה. אנו החתומים מטה, רבני השכונה בית וגן בירושלים, מודים על הרצון הטוב והפעולות הנעשות למען כלל תושבי השכונה. יחד עם זאת, לאחר ששמענו על שינוי התוואי ברחוב הפסגה, והוספת מסלול לרוכבי אופניים, אנו מתנגדים נמרצות - מכמה סיבות - הפרעות טכניות, וגם לא לפי רוח השכונה, ומבקשים להחזיר את התכנית המקורית, ללא חידוש המסלולים הנ"ל".

"כמו כן", המשיך הגר"ע אוירבך, "הננו מבקשים בשם הציבור לשמור על צביון השכונה, ולהשאיר מדרכות רחבות ככל האפשר משני צידי הכביש - שאלו צרכי השכונה". על מכתב זה חתמו גם שאר רבני שכונת בית וגן.

ואכן, כפי שנודע ל'כיכר השבת', בעקבות המכתב, ובהתערבותו של חבר מועצת העיר דוד זוהר (דגל התורה), מסלול האופניים שתוכנן - בוטל.

בנוסף, לאחר זעקת התושבים בענין, הגיע מנכ"ל העירייה לסיור בשטח, ובהתערבותו של ראש העיר משה ליאון הוחלט לבצע שינויים מהתכניות הראשוניות, כך שהן יותאמו לצרכי השכונה ותושביה החרדים.

המודעה של המנהל הקהילתי (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר