ליברמן ייכנע?

נתניהו: הצעת הפשרה כוללת את דרישות צה"ל - וסנקציות

ראש הממשלה מסר הצהרה במהלכה האשים את ליברמן המסרב לקבל את הצעת הפשרה בחוק הגיוס, הבהיר כי אין שום סיבה ללכת לבחירות, והצהיר: אפעל בזמן שנותר להקים ממשלה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באייר תשע"ט | 27.05.19
נתניהו, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הצהרה בכנסת על רקע העיכובים במשא ומתן הקואליציוני, והאשים את אביגדור ליברמן - המסרב לקבל את הפשרה שהציע.

לדברי ראש הממשלה, "לפני חודש וחצי העם אמר את דברו. הוא רוצה שתקום ממשלחת ימין בראשותי. בימים האחרונים אני עושה מאמצים אדירים לקיים את רצון העם: להקים ממשלת ימין להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות".

נתניהו הוסיף כי "אין שום סיבה בעולם לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי ולבזבז מיליארדים לצערי, עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות".

בהתייחסות לחוק הגיוס, המעכב את הקמת הממשלה אמר נתניהו כי הניח פתרון "לפי המספרים של צה"ל והחוק כולל את הסנקציות. הוויכוח קוסמטי ומנופח ובגלל זה לא הולכים לבחירות".

"אני מצפה שטובת המדינה תגבר על כל אינטרס אחר, עדיין נשאר זמן, אני אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים ממשלה".

ראש הממשלה גם עקץ את ליברמן, והזכיר את העובדה שיש עדיין 48 שעות להקמת הקואליציה: "אפשר להספיק הרבה דברים ב-48 שעות", עקץ.

בינתיים בכנסת: הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) החליטה להמליץ למליאת הכנסת להקים ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21.

חברי הוועדה יהיו חברי הכנסת : מיקי מכלוף זוהר שיכהן כיו"ר הוועדה, שלמה קרעי (הליכוד), יואב בן צור (ש"ס), אורי מקלב (יהדות התורה), אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין), אסף זמיר, פנינה תמנו שטה, צבי האוזר (כחול לבן), אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל), תמר זנדברג (מר"צ), מנסור עבאס (רע"מ-בל"ד), רועי פולקמן (כולנו), אלי אבידר (ישראל ביתנו).

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "מקווה שהעניינים יסתדרו בישראל - הקמת הקואליציה של ביבי, ואז נוכל להמשיך לעבוד על הברית החזקה בין אמריקה וישראל. יש עוד הרבה מה לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר