"זכויות יוצרים"

בנק ישראל הגיש תביעה נגד זייפן מטבעות

בנק ישראל הגיש תביעה אזרחית כנגד תושב ערד שזייף מטבעות של 5 שקל ברמה גבוהה במיוחד בשווי מאות אלפי שקלים. הזייפן נידון למאסר וכעת מגיעה גם התביעה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהמטבעות המזויפות (צילום: משטרת ישראל)

פרקליטות מחוז דרום, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשם בנק ישראל תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד אליהו במברון, שזייף מטבעות של 5 שקלים בכמויות מסחריות, בשווי של מאות אלפי שקלים.

במברון פעל במפעל שהקים לצורך כך בערד. עילת התביעה האזרחית - הפרת זכויות יוצרים של בנק ישראל והרווחים שהפיק מהזיוף. זו לא התביעה הראשונה בסגנון, בנק ישראל הגיש תביעה דומה, על סך 400 אלף שקל, לפני כשנה נגד זייפן שטרות שהורשע בזיוף שטרות של 200 שקל.

התביעה הוגשה בהמשך להרשעתו של הזייפן על סמך הודאתו בהליך פלילי. הוא נידון למאסר בפועל של 22 חודשים, עונשי מאסר על תנאי, קנס ופיצוי. כמו כן, חולטו לאוצר המדינה כל המכונות והציוד ששימשו את הנתבע לשם ביצוע העבירות, וכן ג'יפ BMW 5X שנרכש ככל הנראה מהרווחים שעשה באמצעות הזיוף.

על פי התביעה, במברון ייצר וזייף מאות אלפי מטבעות שאותם יבא מטורקיה, כשהם חלקים וזהים בהרכבם למטבעות 5 שקלים מקוריים. עוד נטען, כי הנתבע רכש מכונות וציוד מקצועיים לצורך הטבעת המטבעות המזויפים, ושכר שטח במפעל בערד, שבו הקים פס ייצור.

הזייפן עשה את מלאכתו זיוף המטבעות נעשה באיכות מעולה, כך שגם מכונות הבדיקה של בנק ישראל לא זיהו שמדובר במטבעות מזויפים.

עוד נטען בתביעה, כי הנתבע נתפס על ידי משטרת ישראל, כשברשותו 2,270 מטבעות מזויפים שהיו זהים לחלוטין למטבעות 5 שקלים מקוריים. בנוסף, נתפסו ברשותו מטבעות חלקים מוכנים לזיוף בכמות מסחרית.

התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אנטוניוס מרשי וריקי חדד לנקרי מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בליווי היחידה לאכיפה אזרחית, פרקליטות מחוז דרום (פלילי), משטרת ישראל ובנק ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר