החלטה שערורייתית

ירושלים: אירועים בהפרדה ידרשו את אישורו של היועמ"ש

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים בהנחיה חדשה: אין לערוך אירועים בהפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, אלא אם יקבלו את אישורו • חיים כהן: הוא לא הפנים שיש ראש עיר חדש (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עיריית ירושלים (צילום: Michal Fattal/ Flash90)

סוגיית ההפרדה באירועים ציבוריים בין גברים לנשים הסעירה לא פעם את 'כיכר ספרא' ועוררה אין ספור משברים בין הנציגות החרדית לראשי העיר ירושלים.

כעת, חושף 'כיכר השבת' מסמך המגלה על החלטה חדשה של היועץ המשפטי אלי מלכה, החלטה שעלולה להביא לזעם ומשבר שיבוא מקרב המפלגות החרדיות בעיר.

בהחלטה שפורסמה היום (שלישי) על ידי היועץ המשפטי של עיריית ירושלים אלי מלכה נכתב: "לאחר דיון, הועדה החליטה לאשר את הבקשה בהתאם וכמפורט לעיל. בהתאם להחלטת הועדה בבקשה 13124 בכל אירוע שמבוקש לקיימי בהפרדה מגדרית יש לקבל אישור פרטני של היועץ המשפטי לכך".

על פי ההחלטה, אירועים שיתקיימו מעתה ואילך בהפרדה בין גברים לנשים. אירועים הנוגעים למגזר החרדי והדתי בירושלים, לא יתאפשרו במרחב הציבורי אלא אם כן קיבלו את אישורו של היועץ המשפטי לעירייה.

יצוין כי ההחלטה המדוברת התקבלה כבר בחודש ינואר על ידי היועץ המשפטי אלי מלכה, ומאז עד היום לא בוטלה.

בעבר פרסמה הלשכה המשפטית בעירית ירושלים חוות דעת הקובעת כי לא ניתן לקיים אירועי תרבות ואחרים בהפרדה בין נשים וגברים, חוות דעת שהובילה לביטול אירועים שתוכננו מבעוד מועד. אז, נכנסו החרדים לתמונה ואיימו בפרשיה מהקואליציה, ולבסוף בוטלה ההחלטה.

כעת, נותר לראות האם החרדים יחוללו משבר וידרשו מהיועץ המשפטי לשנות את החלטתו שתפגע קשות במגזר החרדי.

המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת ההקצאות חיים כהן (ש"ס) הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת': "כנראה שהיועמ"ש עדיין לא הפנים שיש ראש עיר חדש, ואין לי ספק שראש העיר הנוכחי יידע לטפל בזה בדרכים שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר