תחקיר כואב

הפיגוע ליד אריאל: מספר לוחמי צה"ל הודחו

בימים האחרונים הוצג לרמטכ"ל תחקיר הפיגוע המשולב בכיכר אריאל וצומת גיתי אבישר שהתרחש לפני כחודשיים וחצי, בו נרצחו הרב אחיעד אטינגר הי"ד והחייל גל קיידאן הי"ד (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

דובר צה"ל מסר כי בימים האחרונים הוצג לראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, תחקיר הפיגוע המשולב בכיכר אריאל וצומת גיתי אבישר שהתרחש לפני כחודשיים וחצי, בו נרצח הרב אחיעד אטינגר הי"ד, נפל סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד ונפצע לוחם נוסף.

כזכור מתחקיר האירוע של צה"ל עלה כי בסביבות השעה רבע לעשר בבוקר, המחבל תקף חייל בצומת אריאל - החייל גל קיידאן נפגע ולאחר מכן נפטר, המחבל חטף את נשקו של החייל וביצע ירי אל עבר אזרחים.

המחבל ביצע ירי לשלושה רכבים בצומת, בירי הראשון נפצע אזרח - הרב אטינגר שלאחר מכן נפטר מפצעיו, בירי השני אין נפגעים ובירי השלישי אזרח יצא מהרכב, המחבל לוקח את הרכב ונמלט.

(צילום: שמעון חזן, דוברות מד"א)

מצומת אריאל המשיך המחבל בנסיעה לצומת גיתי אבישר, כשלאורך הדרך הוא מבצע ירי מהרכב לצומת - ופוצע חייל נוסף.

הרמטכ"ל ציין לחיוב את סמל-ראשון גל קיידאן הי"ד על מאבקו במחבל טרם מותו וכן את הרב אחיעד אטינגר הי"ד על ניסיונו לפגוע במחבל.

התחקיר העלה כשלים מבצעיים שונים הנוגעים למשמעת המבצעית של הכוח, לפעולות החסרות בהכנתם למשימה ובבקרת המפקדים. הרמטכ"ל הצביע על העובדה, כי הכוח התנהל בצורה לקויה במהלך האירוע עצמו ולא ביצע את המצופה מלוחמים בזירת פיגוע.

מצה"ל נמסר, כי בעקבות אירוע זה ואירועים נוספים נלמדו שורת לקחים הנוגעים לכשירות הלוחמים וחדות הקצה המבצעי באוגדת איו״ש. במסגרת זאת הוחלט, כי ינקטו פעולות לשיפור כשירות הלוחמים ברמה המקצועית והמנטלית ויבוצעו פעולות נוספות לשיפור התשתיות במרחב.

המרדף אחר המחבל

כמו כן, הוצג התחקיר המבצעי והמודיעיני המתייחס למרדף אחר המחבל מיד לאחר ביצוע הפיגוע. הרמטכ"ל שיבח את הגופים המעורבים במרדף אשר במסגרתו יושמו לקחים ממרדפים קודמים ובזכות שיתוף פעולה בין ארגוני הצליחו כוחות הביטחון לאתר את המחבל ולפגוע בו.

לאחר התחקיר, החליט מפקד עוצבת געש, תת-אלוף אבי גיל, על שורת צעדים פיקודיים. מפקד האוגדה העיר הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הסוללה שהשתחרר משירות. כמו כן, יבחן אופי שירותו במערך המילואים. בנוסף, הודחו מלחימה מספר חיילים המעורבים באירוע אשר לא פעלו כמצופה מלוחמים בזירת פיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר