סערת הגיוס

הקלטות הרבי מגור: אני עושה כל מה שאני יכול בענין הגיוס

לאחר כינוס מועצת גדולי התורה, בה לא השתתף, הוקלט האדמו"ר מגור: "אני לא רוצה שזה יהיה הגערר רב'ה. אני עושה מספיק - מתחת לשולחן ומעל השולחן. מה שאני יכול אני עושה" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. וידאו: באדיבות כאן 11)

חוק הגיוס מטלטל את המערכת הפוליטית, ואיווט ליברמן, המשתמש בכך על מנת שלא להצטרף לקואליציה, מפנה אצבע מאשימה כלפי האדמו"ר מגור, שלדבריו מסרב להתפשר.

הערב (רביעי), חשף עקיבא וויס במהדורת כאן 11 הקלטות בהם נשמע האדמו"ר מגור מתייחס לנושא הגיוס, ואומר: "אני עושה כל מה שאני יכול בענין הגיוס".

האדמו"ר נשמע אומר בהקלטות, "אני לא רוצה שזה יהיה הגערר רב'ה", כאשר כוונתו ככל הנראה שהוא לא מעוניין שיציגו כביכול הוא עומד בחזית המאבק.

"אני עושה מספיק - מתחת לשולחן ומעל לשולחן", אומר הרבי, "אני עושה הרבה, אבל מה שאני יכול אני עושה ומה שאני לא יכול אני לא עושה".

הרבי התריע: "זה דברים שיכולים להפיל את הישיבות, אני עושה כל מה שאני יכול".

את הדברים אמר האדמו"ר מגור לאחר כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שבאופן חריג התכנסה ללא נוכחותו של הרבי.

כזכור, בסיום הכינוס, הכריעו האדמו"רים כי יש לקבל את מתווה הפשרה, לפיו חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון בתקופת אביגדור ליברמן יאושר בכנסת ללא טבלת יעדי הגיוס המופיעה בו, אך הממשלה תאשר במקביל את אותה טבלה ותקבע את יעדי הגיוס.

ב'כיכר השבת' דווח כי שלושת הקווים המנחים של החלטת ה'מועצת' הם: "יעדים ופקיעת החוק רק בממשלה ולא בחוק. בקווי היסוד של הממשלה יופיע הסעיף שלא יגייסו שום בחור ישיבה בכפייה. יחוקק פיסקת ההתגברות".

למרות שלא השתתף בכינוס, העביר האדמו"ר מגור את דעתו לחברי המועצת, ולפיו כל החלטה שתתקבל על ידי האדמו"רים - תהיה מקובלת עליו. ההסכמה להצעת הפשרה, התקבלה פה אחד, על ידי כל האדמו"רים שהשתתפו בכינוס המועצת החסידית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר