בטן הטרור

מנהרת הדגל של חיזבאללה: תיעוד מבפנים

בעומק 22 קומות, ולאורך 77 מטרים לתוך מדינת ישראל, תושמד השבוע המנהרה, וכעת חושף צה"ל תיעוד נדיר: הקידוחים, קווי התקשורת והתשתיות שמאחורי המנהרה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

השבוע, לאחר שישה חודשים, תם רשמית מבצע "מגן צפוני" לחשיפת ונטרול מנהרות טרור התקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

המבצע הגיע לסיומו עם נטרולה של מנהרת הדגל "רמיה", השישית והאחרונה. המנהרה שמגיעה לעומק 80 מטרים, שזהה לכ-20 קומות, ופתחה נמצא כ-77 מטרים לתוך גבול ישראל.

היא מתחילה בכפר "רמיה" שבלבנון, וחוצה את הקו הכחול לשטח ישראל. פעילי החיזבאללה חצבו באבן הדולומיט בעזרת כוס המחוברת למכונת קידוח, שיצרה עיגולים על גבי קירות המנהרה.

את ליבת הדולומיט שנחפרה, שינע חיזבאללה בעזרת צינור המחובר לשוקת ומסילות ברזל המגיעות עד "רמיה". לכל אורך המנהרה יש תשתיות אור, מערכת כריזה ומדרגות בטון שאפשרו לאנשי ארגון הטרור לשהות בה במשך ימים רבים ורצופים.

"אנחנו מנטרלים את מנהרת הדגל של ארגון הטרור חזבאללה. המנהרה הזו היא מנהרה התקפית", אומר אל"ם רועי לוי, מפקד חטיבה 300. "צה"ל אוחז בשטח באמצעים גלויים וסמויים - אנחנו מכיר את האויב אנחנו עוקבים אחריו ואנחנו לומדים אותו, לאורך כל המבצע".

"לפניו ואחריו תושבי הצפון מהווים לנו רוח גבית ושותפות אמיתית לדרך", מוסיף אל"ם לוי. "תושבים יקרים אני פונה אליכם: אנחנו פועלים במכוון דרכים, יום ולילה על מנת לספק ביטחון והגנה".

לדברי דובר צה"ל, "מציאת המנהרה היא הישג יוצא דופן במיוחד שמאלץ את חיזבאללה לחשב מחדש את תוכניותיו האופרטיביות".

"במקור, חיזבאללה התכוון לפרוץ עם כוחותיו לישובים הסמוכים לפתח המנהרה. אולם תוכנית זו סוכלה לחלוטין על ידי כוחות צה"ל שעבדו בשיתוף פעולה ובדיסקרטיות, ונטרלו את המנהרות תוך כדי שמירה על רכיב ההפתעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר