לקראת הבחירות

דיווחים: יאיר לפיד יידרש לוותר על הרוטציה

על פי הדיווח ב'הארץ', אנשיו של גנץ רוצים להפריד כוחות מיש עתיד, זאת בשל ההבנה שאם הוא רוצה להיות ראש ממשלה הוא חייב את המפלגות החרדיות - ולפיד ימנע זאת (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גנץ ולפיד, ראשי 'כחול לבן' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הבחירות החדשות יכולות להביא לנו מפלגות ואיחודים חדשים מהבחירות שהתקיימו רק לפני זמן קצר. כך לדוגמא ייתכן והמפלגה השנייה בגודלה בכנסת - 'כחול לבן' לא תשרוד בסיבוב הבא וגנץ ולפיד יפרדו לאחר שלפיד ידרש לוותר על מקומו ברוטציה.

על פי הדיווח של יוסי ורטר מ'הארץ' בכירים ב'כחול לבן' מבינים שהדרך היחידה בה גנץ יוכל ביום מן הימים להקים ממשלה תהיה עם תמיכת החרדים שלא יהיו מוכנים בשום פנים ואופן לשבת עם לפיד בממשלה.

המפלגות החרדיות הצהירו כבר בעבר מספר פעמים כי ישיבה עם לפיד היא בגדר קו אדום שהם אינם מוכנים לו, ולפי אנשיו של גנץ הוא חש שהסכם הרוטציה עם לפיד עומד בדרכו של גנץ לראשות הממשלה.

גם המקום השלישי ברשימה, משה (בוגי) יעלון, התבטא הבוקר (חמישי) בראיון בתוכנית "דקל סגל" בכאן ב', כי האירועים האחרונים מחייבים "חשיבה מחודשת" ביחס לחרדים. הוא אמנם לא דיבר מפורשות על ביטול הרוטציה עם לפיד אך גורמים במפלגה טוענים כי בכך מדובר.

יש לציין, כי לגנץ אין שום אפשרות להקים קואליציה בישראל ללא הסיעות החרדיות, או חלקן. הסיעות הערביות אינן רלוונטיות לקואליציה, לכן בכל תרחיש כחול-לבן תזדקק לסיוע מן החרדים. גם ביטול הרוטציה לא בטוח שיספיק לגנץ שכן אם לפיד יהיה במפלגת השלטון יהיה בכך גם כדי להרחיק את החרדים "תחום שבת" מהקואליציה איתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר