איך ניתן להוזיל את ביטוח רכב צד ג'

מדריך מקוצר המפרט שש פעולות מידיות שתוכלו לבצע כבר עכשיו במטרה לחסוך בעלויות ביטוח הרכב השנתי (רכב, שיווקי)

עלות ביטוח צד ג' אינה יקרה אם פועלים נכון (צילום: שאטרסטוק)

בעלות על רכב מאפשרת גמישות מרבית לציבור הנהגים בישראל. על אף השימוש היום יומי והצורך המובהק בו, הוא מצריך עלויות רבות, אחת מהן היא עלות ביטוח צד ג' המעניק פיצוי כספי לרכוש צד ג' שניזוק כתוצאה מפגיעת רכבו של המבוטח. יצרנו עבורכם מדריך מקוצר המפרט שש פעולות מידיות שתוכלו לבצע כבר עכשיו במטרה לחסוך בעלויות ביטוח הרכב השנתי. טרם נקיטת הפעולות הנדרשות, הבה נבין אילו סוגי ביטוחים קיימים היום בשוק.

סוגי ביטוחי הרכב הקיימים כיום

ביטוח חובה - כשמו כן הוא חובה על פי חוק הוא מעניק כיסוי ופיצוי כספי במקרים של נזקי גוף הנגרמים כתוצאה מתאונה לנהג הרכב הפוגע, לנהג הרכב הנפגע, להולכי רגל המעורבים בתאונה ולעוברי אורח המעורבים בתאונה. כמו כן, הוא מהווה תנאי בסיסי לעליה על הכביש ובלעדיו הנהג צפוי לעונשים הקיימים בחוק.
ביטוח לנזקי צד ג'- ביטוח המעניק פיצוי כספי לרכוש צד ג' אשר נפגע מרכבו של המבוטח. לביטוח זה ניתן לרכוש נרחבות כגון: גרירה, שמשות וביטול השתתפות עצמית.
ביטוח מקיף- ביטוח המעניק כיסוי מפני: גניבות, פריצות ותאונות. כמו כן, הוא מציע גם הרחבות נוספות הכוללות: השתתפות עצמית נמוכה יותר, מוקד חירום, שירותי דרך, רכב חליפי בזמן נזק חלקי או מלא, החלפת רכיבים מקוריים ועוד.

השוואת מחירים

בעידן של אינטרנט ורשתות חברתיות, קל הרבה יותר להגיע להמלצות ולהשוואת הצעות מחיר עבור ביטוח צד ג' דרך המרשתת . כל שצריך הוא- לפתוח טבלת אקסל או להצטייד בדף ונייר, להיכנס לחמישה עד שישה אתרים של חברות ביטוח מובילות בישראל ולבחון את השוני בין הסעיפים השונים. העדיפו הצעות המעניקות כיסוי הוצאות הגנה משפטית בעת תביעה, הרחבות מובנות לכיסויי נזקי שמשות שעלולים להאמיר לאלפי שקלים ואפשרות לקבלת שירותי דרך בכל הימים והשעות.

ריבוי פוליסות בחברה אחת מעניקה הוזלות במחיר.

דרך נוספת שתאפשר לכם לקבל הצעה משתלמת היא ברכישת ביטוח החובה וביטוח צד' ג' בחברה אחת. ככלל, אין שום מניעה לרכוש היום תעודת ביטוח חובה בחברה אחת ופוליסת ביטוח צד ג' בחברה אחרת. אך אם ברצונכם לקבל מחיר משתלם יותר כדאי לרכוש את שני הביטוחים בחברה אחת. בדקו נושא זה בטרם הרכישה.

רכשו און ליין

לאחר בחינת ההצעות וביצוע ההשוואות בין הסעיפים השונים, תוכלו לרכוש את תעודת הביטוח שלכם באופן מידי מחברות הביטוח ולחסוך את עמלת הסוכן. תהליך הרכישה באינטרנט פשוט וכולל שאלון מקוון אליו תוכלו להגיע דרך כפתור "קבלת הצעה" בשאלון, אשר נמצא בדף מאובטח. תשאלו לגבי מועדי הביטוח, פרטי הרכב, פרטים מזהים לגביכם ( שם , מין, תעודת זהות, תאריך הוצאת הרישיון, מצב משפחתי) כמו כן, תשאלו לגבי סוג וכמות הנהגים ברכב: האם אתם הנהגים הראשיים? האם ישנם נהגים נוספים? ואף לגבי העבר הביטוחי שלכם - האם יש עבירות נהיגה או שלילות הרשומות על שמכם בשלושת השנים האחרונות? האם הייתם מבוטחים בביטוח רכב בשלוש השנים האחרונות? ועוד. בסיום מילוי השאלות תקבלו הצעה מקוונת. עצם הרכישה דרך אתר האינטרנט ולא דרך סוכן ביטוח תחסוך לכם אלפי שקלים בשנה!

זכאות להנחות

אם הנכם: סטודנטים, בעלי מוגבלויות פיזיות, נהגים עתירי ותק ואף הנהגים הבלעדיים של הרכב, אתם זכאים להנחות נוספות שעשויות להוזיל את ההצעה במאות שקלים נוספים בשנה. בדקו נושא זה ישירות עם חברת הביטוח דרך - הצ'ט המופעל באתר, פנייה מקוונת בתיבת הדואר האלקטרוני או שיחה טלפונית לשירות הלקוחות בשעות הפעילות.

הגדלת ההשתתפות העצמית

פעמים רבות כאשר מורידים את הרחבת ההשתתפות העצמית עבור ביטוח צד ג' ניתן לקבל הצעה חדשה ומשתלמת יותר במאות שקלים לשנה.

המצאות של רכב שני בבית

במהלך מילוי הטופס המקוון לקבלת הצעת מחיר לביטוח תדרשו לציין אם ישנו רכב נוסף בבית, במידה וקיים רכב נוסף, אתם זכאים להנחה נוספת, כיוון שהסיכון מתחלק בין שני הרכבים.

לסיכום, מחיר ביטוחי צד ג' נקבעים בהתאם לסיכון ולהיקף הכיסויים. הבנה נכונה של הסעיפים השונים, תסייע לכם להגיע להצעות המשתלמות ביותר. בצעו השוואות דרך המרשתת, בדקו את נחיצות ההרחבות, העדיפו חבילות ביטוח המאפשרות גמישות רבה יותר לחברות המשווקות את התוכניות, חסכו עמלת סוכן והעבירו כמה שיותר פרטים אודות ההיסטוריה התעבורתית שלכם ותוכלו לחסך מאות ואף אלפי שקלים בשנה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר