מחפשת בית

נתניהו הבהיר: לא אשריין את איילת שקד ב'ליכוד'

שרת המשפטים, איילת שקד, מחפשת לעצמה בית פוליטי חדש או ישן לקראת הבחירות שהוקדמו. שקד שבדקה את האפשרות לשריון בליכוד, נדחתה על ידי בנימין נתניהו (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תחזור לבנט? מי בראש? (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

השרה איילת שקד הרוויחה בשל הקדמת הבחירות עוד כמה חודשים במשרדה ואולי את הסיכוי לחזור לכנסת בבחירות המתקרבות. אם בתחילה היה נראה כי היא עושה את דרכה לליכוד מתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מתכוון לשריין את שרת המשפטים במפלגתו.

על פי גורמים במפלגה מדובר במהלך שידרוש גם לקצר את תקופת ההכשרה של שקד, למרות שעדיין לא התפקדה לליכוד, וגם לשריין אותה ברשימת הליכוד לכנסת בלי פריימריז. שני הדברים אפשריים טכנית אלא שנתניהו לא מתלהב משקד שבעבר עבדה במשרדו ואף אמרה לפני כמה חודשים כי זו הקדנציה האחרונה של נתניהו כראש ממשלה בשל גילו והחקירות הרבות נגדו.

לשקד יש ככל הנראה לא מעט תומכים שיצביעו בעבורה. מפלגתה האחרונה 'הימין החדש' הייתה על סף אחוז החסימה ורבים מהמצביעים למפלגה הצביעו בגלל שקד. בכירים בליכוד שאפו לצרף את שקד למפלגה, כך לדוגמא אמר ביום חמישי האחרון, שר העבודה והרווחה ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כי "יש לצרף את שקד שכן היא ראויה ומהווה כוח אלקטורלי שיחזק את הליכוד".

אבדן האפשרות לעבור לליכוד מכריח את שקד לחזור למפלגתה, אם כי היא דורשת שינויים ברשימה. על פי הדיווח בגל"צ, ‏ראשי ״הימין החדש״ שוקלים שנפתלי בנט יוותר על ראשות המפלגה לטובתה של אילת שקד, והשניים יתמודדו יחדיו.

האפשרות הזו עלתה בשיחתם המשותפת ברביעי האחרון והיא נבחנת ברצינות ובחיוב בשני הצדדים. שקד הבהירה שבכל אופן היא מתקשה לראות מצב בו היא רצה כמספר שתיים של בנט שבמידה וירצה את שקד ייאלץ לוותר על כבודו ולהתמקם במקום השני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר