הוגש כתב אישום

זייפו עתיקות ומסמכים בשווי של מיליוני שקלים

כתב אישום הוגש כנגד ארבעה תושבים ערבים מירושלים בגין עבירות זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, איסור הלבנת הון ועוד, בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים (חדשות)

עתיקות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כתב אישום הוגש כנגד ארבעה ערבים, תושבי מזרח ירושלים לבית המשפט המחוזי, בגין עבירות זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, איסור הלבנת הון, פעולה ברכוש אסור ועוד. הארבעה הם עלאא ביידון, אברהים חרוב, יוסף חרוב, טאהר ברכאת.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו"ד סאמי חוראני, עולה כי בשנת 2010 החליטו הנאשמים, סוחרי עתיקות, לעשות עסקת מכירת עתיקות, במסגרתה תרכוש חברה אמריקאית בשם "הובי לובי", בתיווכם וסיועם עתיקות מסוחרי עתיקות מדובאי עבור מוזיאון התנ"ך בארה"ב.

בשביל להוציא את העסקה לפועל נסעו חלק מהנאשמים יחד עם נציגי חברת 'הובי לובי' לדובאי. במהלך שהותם בדובאי פגשו הנאשמים יחד עם נציגי הובי לובי מוכרי עתיקות. במסגרת זו הציגו המוכרים עתיקות, וביניהן עתיקות שמקורן בעיראק.

מאחר שאסור להכניס עתיקות אלו לארה"ב, והן בשל מוצאן של העתיקות והחשד שהן גנובות, זייפו הנאשמים מסמכים שונים לפיהם מקור העתיקות בישראל.

בנוסף, הם טענו במרמה, כי הן מוחזקות מזה עשרות שנים באוסף של אחד מהם בארה"ב. לצורך הכנסת העתיקות לארה"ב שלחו הנאשמים את העתיקות בחבילות קטנות.

הנאשמים קיבלו עבור עסקה זו סך של 1,600,000 דולר אותם קיבלו בחשבונות שונים שחלקם מוחזקים על ידם בחו"ל בלא שדיווחו על תקבולים אלו, ובעד הסכום העבירו חשבונית מס מזויפת לחברה האמריקאית. עוד עולה מכתב האישום כי עלאא ביידון ביצע עבירות מס בהיקף של כ-20 אלף שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר