בחירות 2019

בדרך לפריימריז: שוב סוער במפלגת העבודה

אבי גבאי הודיע על בחירות פנימיות לתפקיד היו"ר, בלי בחירות להרכב הרשימה, במקביל לסערה בתוך הסיעה בשאלה מי התנגד להצטרפות לממשלת נתניהו, ומי תמך בהצעה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אבי גבאי הודיע הבוקר (ראשון)נ על הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה, על רקע הקדמת הבחירות לכנסת ה-22.

בהודעה נמסר כי "לקראת הבחירות שיערכו בספטמבר, בכוונתי להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת".

בינתיים, בתגובה לדברי גבאי כי בכירים במפלגת העבודה שקלו להיענות בחיוב להצעה שהציג בפניהם בשם ראש הממשלה להצטרפות לקואליציית נתניהו, גררה תגובה חריפה.

ח"כ שלי יחמוביץ' צייצה בתגובה: "הינסיון להתנער מחרפת המו"מ הסודי המביש עם ביבי ע"י שקרים כאילו גם ח"כים אחרים 'שקלו', הוא עלוב. אני עניתי 'לא' מיידי ומוחלט, ובטוחה שגם חבריי. הרקורד שלי בעניין די מספק. נימקתי מוסרית, פוליטית, ומתחתי ביקורת אישית נוקבת בפניו של המציע על החוצפה שבלקושש לעצמו תיק בכיר מתוך ההריסות".

בתגובה אמר גבאי בראיון לגלי צה"ל: "כשהציוץ הזה נכתב כל הפוליגרפים בישראל צפצפו, אפילו אלה שלא מחוברים לחשמל". גבאי הוסיף, "אף אחד מחברי המפלגה שאיתם שוחחתי לא אמר מיד שכניסה לממשלה לא תקום ולא תהיה".

בתגובה צייצה יחימוביץ', "אבי די. מפצירה בך לשמור על כבודך ועל כבוד המפלגה המרוסקת, ולהפסיק, כאקורד סיום, לגדף ולנסות להכתים את שמנו כדי לחלוק באשמת אקורד הסיום האסוני. קבלת ממני ומרוב חברי תמיכה וגיבוי מתמשכים וחסרי תקדים גם בעת שגיאות נוראות. נהג בנו, במפלגה, ולמען השם בעצמך - כבוד ואיפוק דומים".

יצוין כי בראיון הסביר גבאי מדוע שקל להסכים להצעת נתניהו להצטרף לקואליציה. "קיבלנו הזדמנות אמיתית למנוע פגיעה בדמוקרטיה. אם הייתי רוצה לעזור לעצמי היום היית מראיין את שר האוצר".

גבאי סירב להצהיר כי יפרוש מראשות המפלגה: "בעוד יומיים אבקש מהנהלת המפלגה בחירות מקדימות מוקדם ככל האפשר. כשיתקרב המועד אחליט אם לרוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר