כתב אישום

הפלסטיני שכנע את בנו בן ה-5 להצית אש

בעיצומו של גל החום הקיצוני בירושלים, שידל ערבי המתגורר במזרח ירושלים את בנו בן ה-5 בלבד להצית צמחייה בקרבת מקום לתחנת המשטרה למרגלות עיר דוד בכפר סילוואן (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בעיר כתבי אישום בגין הצתת צמחייה על מנת ליצור שריפה בימים בהם שרר גל חום קיצוני ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט.

באחד בכתבי האישום מפורט כי הנאשם, פסע עם בנו, בן 5 בלבד, בשביל להולכי רגל בשכונת סילוואן הנמצא למרגלות עיר דוד ובקרבת תחנת משטרה ובית ספר. באותה העת, בצידי השביל צמחה עשבייה יבשה וכן היו מספר עצים.

בהגיעם לקצה השביל, מרחק מטרים ספורים מבית הספר ומתחנת המשטרה, הורה הנאשם לבנו לגשת אל הצמחייה שבצד השביל ולהצית את העשבייה.

בכתב האישום נטען כי הנאשם עשה כן אף שהיה מודע לתנאי מזג האוויר הקיצוני, לסיכון הרב הטמון בהצתת הצמחיה בתנאים אלה ולמיקום בו בחר להצית את האש.

הילד בן ה-5 ניגש לצד השביל וניסה להדליק את העשבייה. משהתקשה, ניגש הנאשם אל בנו וביחד עימו הצית את העשבייה. הנאשם הבחין באש המתפשטת במקום ולאחר מכן עזבו הנאשם ובנו את המקום.

מוקד האש אותו הצית הנאשם התפשט במהרה וכתוצאה מכך פרצה דליקה בסמוך לשביל אשר התפשטה במהרה לכל צד השביל. כוחות הכיבוי והמשטרה אשר הוזעקו למקום, כיבו את האש.

כתוצאה מהשריפה נשרפה צמחייה רבה וכן עצים שהיו במקום. כמו כן נגרם נזק לעמוד ולתשתיות חשמל במקום. בנוסף, בשל החשש כי השריפה תגיע לאתר, פונה מתחם "עיר דוד" מהמבקרים בו עד אשר כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה.

בפרקליטות מפרטים בכתב האישום כי במעשיו האמורים לעיל שילח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו. כן גרם הנאשם במזיד ושלא כדין נזק לדבר המשמש חלק מקווי תשתיות, מתקני תשתיות או חיבור אליהם.

באירוע אחר נסע הנאשם עם רכבו ועצר להצית כמה מוקדים של עשבייה בסביבות בית החולים "הדסה הר הצופים", "האוניברסיטה העברית" ובסיס כוחות הביטחון. מוקדי האש אותם הצית הנאשם התפשטו במהרה וכתוצאה מכך פרצה דליקה בסמוך לשביל. כוחות הכיבוי והמשטרה אשר הוזעקו למקום כיבו את האש.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר