ואם בגבורות

שמחה בגור: הרבי חוגג יום הולדת שמונים

למרות שבחסידות לא נוהגים לציין את יום ההולדת, בחורי הישיבות והאברכים צפויים ללמוד מחר חמש שעות ברצף לזכותו של האדמו"ר ועל פי בקשתו לפני עשור (חסידים ואנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

התרגשות בחסידות גור: כ"ק האדמו"ר חוגג הלילה ומחר את יום הולדתו ה-80, הרבי נולד בכ"ט אייר תרצ"ט, בחסידות לא מציינים באופן רשמי את יום הולדתו של הרבי, אך רבים מהחסידים מקדישים את היום ללימוד שעות רצופות לזכותו של האדמו"ר שיאריך ימים על ממלכתו.

בחסידות מקובל, כי מאז ומעולם לא ציינו בגור את יום ההולדת המכונה "יום הבהיר", אלא שלפני עשור בהגיעו לשנת השבעים, נשאל האדמו"ר על ידי ראשי ישיבות וראשי כוללים בגור המעוניינים לציין את יום ההולדת, הרבי סירב לקיום אירועים לציון יום זה, אך הדגיש כי אם רוצים לעשות למענו שילמדו שעות ברציפות בלי דברים בטלים ויהיה זה לזכותו.

מאז בישיבות והכוללים של חסידות גור לומדים ביום כ"ט אייר, חמש שעות לפחות ברציפות לזכותו של האדמו"ר.

הרבי נולד בלודז' שבפולין בשנת תרצ"ט, לאביו בעל ה"לב שמחה" זצ"ל, ולרבנית ליוטא הענא ע"ה. בשנת ת"ש הוא עלה לארץ ישראל עם אביו וסבו.

הרבי בן השמונים מכהן כאדמו"ר החל משנת תשנ"ו עם פטירתו של דודו ה'פני מנחם'. הרבי הוא אחד האנשים העשירים במגזר החרדי ובישראל בכלל, והוא מדורג שלישי ברשימת העשירים שברבני ישראל, עם הון של כ-350 מיליון שהגיע בחלקו הגדול בירושה מאביו שרכש קרקעות רבות כשהגיעו לארץ ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר