'ישראל היום'

סקר: גוש הימין בלי ליברמן - 59 מנדטים

בסקר מנדטים של 'מאגר מוחות' המתפרסם בעיתון 'ישראל היום', גוש הימין מקבל 59 מנדטים בלי איווט ליברמן. ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת והליכוד עם 36 (פוליטי)

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סקר 'ישראל היום' שבוצע על-ידי 'מאגר מוחות' בהנהלת פרופ' יצחק כץ לאחר פיזור הכנסת המתפרסם הבוקר (שני) מעלה כי רוב הישראלים לא מתכוונים לשנות את הצבעתם לעומת הבחירות האחרונות.

מהסקר עולה כי גוש הימין - בלי איווט ליברמן שהוביל לאי הקמת ממשלה ולהליכה לבחירות - מקבל 59 מנדטים לעומת גוש השמאל שמקבל 53 מנדטים, כאשר 'ישראל ביתנו' של ליברמן מקבלת 8 מנדטים.

הנסקרים נשאלו אילו בחירות לכנסת היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?

מפילוח הנתונים עולה כי הליכוד תקבל 36 מנדטים, כחול לבן - 34 מנדטים, ישראל ביתנו - 8 מנדטים, ש"ס - 7 ויהדות התורה - 7 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי תע"ל וחד"ש יקבלו 6 מנדטים, הימין החדש של בנט - 5, בל"ד ורע"ם - 5, העבודה - 4, איחוד מפלגות הימין - 4 ומרצ ארבעה מנדטים.

מפלגת 'זהות' של משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה.

הסקר בחן גם מי אשם בפיזור הכנסת וההליכה לבחירות, כאשר 47% רואים בליברמן אם בבחירות החוזרות לעומת 43% שמאשימים את נתניהו. בקרב מצביעי הימין מאשימים את ליברמן (בליכוד - 72% ובש"ס - 96%), לעומת מצביעי השמאל שמשאימים את נתניהו (בעבודה - 82% ובכחול לבן - 69%).

הנסקרים נשאלו גם מי המועמד המתאים לכהן כראש ממשלה - 47% השיבו נתניהו ו-33% השיבו בני גנץ.

24% מהנסקרים השיבו כי יצביעו למפלגה לה הצביעו בבחירות האחרונות בעוד 11% השיבו כי יצביעו למפלגה אחרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר