בתום הצבעה חשאית

ניצחון לנתניהו: מתניהו אנגלמן נבחר למבקר המדינה

אנגלמן, מועמד הקואליציה שהוצע לתפקיד על ידי נפתלי בנט, זכה ב-67 קולות, בעוד מועמד האופוזיציה, גיורא רום קיבל 48 קולות בלבד. נתניהו וגפני התקשרו לברך אותו על הניצחון (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו מצביע היום בכנסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהצבעה חשאית שהתקיימה היום (שני) במליאת הכנסת, נבחר מתניהו אנגלמן לתפקיד מבקר המדינה הבא, ברוב של 67 קולות, מול 48 קולות בלבד למועמד 'כחול לבן', גיורא רום. בנוסף, היו 5 פתקים ריקים.

ראש הממשלה נתניהו התקשר לאנגלמן ובירך אותו על היבחרו לתפקיד. "אנשים התרשמו מהיושרה והמקצועיות שלך. אתה תעשה עבודה נהדרת ואני בטוח שתפעל לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל - בלי שום שיקול אחר".

גם מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט יוסף חיים שפירא, התקשר לרו"ח מתניהו אנגלמן וברך אותו להיבחרו לתפקיד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור הבא.

השניים נדברו להיפגש ולהתחיל בהליך העברת התפקיד באופן מסודר ומועיל. "המבקר מאחל הצלחה למבקר הנבחר", נמסר בהודעת המשרד.

גפני מחייג לברך את אנגלמן

אנגלמן הוצע לתפקיד על ידי השר לשעבר נפתלי בנט. נתניהו התייחס לכך ואמר לפני ההצבעה, "אנגלמן הוא מינוי של בנט אבל למדתי להכיר אותו והוא איש רציני. הוא חושב את מה שכולנו חושבים", אמר.

למרות המתיחות במערכת הפוליטית והעובדה כי הכנסת כבר התפזרה והקדימה את הבחירות לכנסת ה-22, אישר היועץ המשפטי של הכנסת לקיים את ההצבעה לתפקיד מבקר המדינה.

היו שסברו כי בישראל ביתנו, או ח"כים ממפלגות אחרות, יבחרו לנקום בראש הממשלה נתניהו ויצביעו בהצבעה החשאית בעד מועמד האופוזיציה - אך התוצאות מוכיחות אחרת.

ראש הממשלה נתניהו שוחח היום עם עשרות ח"כים וביקש מהם להצביע בעד מתניהו למבקר המדינה. בנוסף, כינס את סיעת הליכוד כדי ליישר קו לפני ההצבעה. "הסתיים בניצחון גדול", מסכמים בסיפוק בסביבת ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר