היסטוריה

לראשונה ביוון: יהודי נבחר לראש העיר יואנינה

הקהילה היהודית בעיר יואנינה מונה 60 איש, אך הרופא היהודי נבחר לראשות העיר בסיבוב השני בבחירות, לאחר שגבר על יריבו תומאס בגאס ברוב של 51.10 אחוזים (בעולם)

(צילום: מתוך יוטיוב)

משה אילסף, פרופסור יהודי, עשה אתמול (ראשון) היסטוריה, כאשר הפך ליהודי הראשון שנבחר לעמוד בראשות העיר יואנינה שבצפון מזרח המדינה.

אליסף, הוא פרופסור לפתולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת יואנינה, וראש מרפאת הפתולוגיה בבית החולים הכללי של העיר.

הוא נבחר לראשות העיר בסיבוב השני בבחירות, לאחר שגבר על יריבו תומאס בגאס ברוב של 51.10 אחוזים מהקולות, לעומת 48.9 אחוזים לבגאס.

אבי אזולאי, תושב סלוניקי, לשעבר דובר עיריית בית שאן אמר כי "לניצחון של אליסף ביואנינה יש משמעות גדולה ואמירה חזקה עבור יהודי יוון כולם. יש תחושת גאווה בקרב היהודים שעדיין חיים כאן ואפילו תושבי יוון הלא יהודיים שמחים מאוד על ההיסטוריה שנרשמה בבחירות המוניציפליות. מעל הכול, הניצחון מוכיח כי יוון הייתה ונשארה המקום שבו נולדה ובו צמחה הדמוקרטיה".

הוא הוסיף כי "חשוב מאוד שבתפקידו יעסוק לא רק במישור המקומי אלא גם בדאגה לקהילה היהודית שבחרה להמשיך לחיות ביוון וחיזוק הקשר עם ההנהגה הבכירה והמאבק של יוון נגד האנטישמיות ונגד גורמים אנטי יהודיים ביוון".

יצוין כי הקהילה היהודית ביואנינה מונה רק שישים איש בלבד, ובית הכנסת פעיל בעיקר בחגים. בעבר מנתה הקהילה היהודית במקום כאלפיים משפחות, אך היא הושמדה כליל על ידי הנאצים בתקופת השואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר