לאחר ייסורים קשים

רעיית הנשיא: הגברת נחמה ריבלין ע"ה

הגברת נחמה ריבלין ע"ה, הלכה הבוקר לעולמה והיא בת 73 בפטירתה • נחמה עברה השתלת ריאה לפני כשלושה חודשים, ניתוח לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי (ברוך דיין האמת)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נחמה וראובן ריבלין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה הלכה הבוקר לעולמה הגברת נחמה ריבלין ע"ה, רעייתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בת 73 הייתה בפטירתה, ערב יום הולדתה ה-74.

נחמה עברה השתלת ריאה לפני כשלושה חודשים, ניתוח לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות.

מבית הנשיא נמסר: "נשיא המדינה ובני המשפחה מבקשים להודות לצוות בית החולים בילינסון כולו, על הטיפול המסור, הרגיש והמקצועי לו זכתה במהלך החודשים האחרונים, לילות כימים, בלב רחב ובמאור פנים".

"תודת המשפחה שלוחה גם למשפחת חלבלי אשר תרמה לנחמה את ריאתו של בנם יאיר ז״ל על אצילותם מעוררת ההשראה ועל המעשה המופלא שעשו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".

קורות חייה

נחמה נולדה ב-1945 במושב חרות בשרון. הוריה, דרורה (קיילה) ומנדי שולמן, עלו מאוקראינה והיו ממקימי החלוץ של המושב. נחמה למדה מגן הילדים ועד סיום בית הספר העממי באזור הולדתה.

ב-1967 החלה לעבוד באוניברסיטה העברית בירושלים במחקר במחלקה לזאולוגיה, ואחר כך עברה לעבוד במחלקה לאקולוגיה ובמחלקה לגנטיקה. בנוסף למדה נחמה לאורך השנים את תולדות האומנות בתחומים: אומנות מודרנית, קלאסית ועתיקה.

ב-1971 נישאה לראובן (רובי) ריבלין ונשארה לגור בירושלים. נחמה ילדה שלושה ילדים, ריבי (רבקה), ענת ורן, היתה סבתא למתן, זיו, שי, קרני, מאיה, דניאלה ויהב, ואחות לורדה.

בשנת 2007 פרשה נחמה לפנסיה ואז גם גילתה שהיא לוקה במחלת ריאות חשוכת מרפא שאילצה אותה להעזר במכשיר חמצן נייד. כשעברה נחמה אל בית הנשיא בחרה להתמקד באומנות, בפעילות למען ילדים עם צרכים מיוחדים, באיכות הסביבה והטבע ובשמירה על כדור הארץ מתוך חמלה ואהבת הבריות.

נחמה הקימה גינה קהילתית בגינת בית הנשיא אליה הגיעו ילדים מהשכונות ברחבי הארץ כדי לזרוע ולשתול צמחים, תבלינים ופרחים באופן קבוע.

נחמה פקדה תדיר את כל מוסדות התרבות בארץ, בדגש על המוסדות הירושלמיים, מתוך אהבה אמיתית לאומנות על כל סוגיה. מקום מיוחד שמרה נחמה לסנימטק בירושלים ולבית הקולנוע סמדר שם נהגה לצפות בסרטים באופן קבוע. יהי זכרה ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר