פרסום ראשון

הנחיה חדשה: לבצע מעצר בכל מהומה באזור מאה שערים

מפקד מחוז י-ם במשטרה, ניצב דורון ידיד, החליט לשנות את מדיניות קודמו בתפקיד, והורה על ביצוע מעצרים בכל הפגנה במאה שערים • התושבים - נגד הקיצונים: 'הפסיקו להפגין פה מדי יום' (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר במאה שערים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חשיפה: מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, החליט לשנות את המדיניות שהתווה קודמו בתפקיד, ניצב יורם הלוי, והנחה על נוכחות משטרתית פעילה בכל הפגנה בשכונת מאה שערים - כך נודע ל'כיכר השבת'.

בשנים האחרונות, בהפגנות שגרתיות שהתקיימו בשכונות החרדיות, הייתה המשטרה מסתפקת, בדרך כלל, בחסימת כביש הגישה למיקום ההפגנה.

כמובן שלא מדובר על הפגנות ליד גשר המיתרים לדוגמה, כי אם במחאות המתקיימות תמידים כסדרם בשכונות החרדיות, כמו מאה שערים.

במקרים אלו, היו חוסמים את כיכר השבת לתנועת כלי רכב, ממתינים עד לסיום המחאה, פותחים מחדש את צירי התנועה - ובכך נגמר הסיפור.

ניצב ידיד, משמאל, והמפקד הקודם הלוי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

כעת הנחה דורון ידיד את הדרג הפועל בשטח, כי בכל הפגנה יש צורך בנוכחות משטרתית, ואף במעצרים על מנת לסכל את הפרות הסדר - שהפכו לקבועות.

העובדה שכמעט מידי יום מתקיימת הפגנה, ובלאגן בעקבות הכניסה המשטרתית לשכונת מאה שערים, מעוררת את זעמם של רבים מתושבי השכונה הירושלמית הוותיקה נגד הקיצונים שבתושבים.

אם לא די בכך, המשטרה אף מבצעת בתקופה האחרונה פשיטות ליליות בשכונה על מנת לעצור את החשודים בארגון ההפגנות, כפי שדווח לא אחת לאחרונה ב'כיכר השבת'.

פשיטה לילית בשכונת מאה שערים (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באחד המקרים, מספר תושב השכונה, בעת פשיטה משטרתית בשעת לילה מאוחרת, הסתובבו הקיצונים עם משרוקיות על מנת להעיר את תושבי השכונה, לעצור ולהפריע לפעילות השוטרים.

אחד התושבים מספר ל'כיכר השבת', כי מדובר בזרם קיצוני יותר מהאחרים, רובם בני נוער וילדים שהוריהם אינם יודעים מה לעשו איתם, והם אלו שמפריעים לסדר יומם התקין של שאר התושבים.

הוא מתלונן כי לילות רבים, ילדיו אינם מצליחים לישון לילה בצורה נורמלית בשל התנהגותם, ומוסיף כי יחד עם תושבים נוספים, החליטו לפעול כנגדם ככל שיתאפשר להם.

לאחרונה אף הגיע מכתב תודה לממ"ז ירושלים, מסוחרים באזור כיכר השבת שמודים לו על פעילותו הנמרצת לאפשר את קיומו של המסחר התקין בשכונה.

המכתב שנשלח למשטרה

בתגובה לידיעה, נמסר ל'כיכר השבת ממשטרת ישראל: "בניגוד לנטען לא קיים כל נוהל בנושא. כנהוג, איננו מוסרים פרטים אודות היערכות מבצעית של משטרת ישראל".

"למעלה מן הצורך נדגיש כי אין בדברים הללו בכדי להכחיש או לאשר את הדברים האמורים וכי הפרסומים ככל שיהיו הנם באחריות המפרסם", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר