אחרי השריפה

תושבי מבוא מודיעים אבודים; רוצים תשובות

כשבועיים לאחר השריפה הנוראית שכילתה את היישוב מבוא מודיעים, עדיין לא נראה פתרון באופק. בדיון שנערך היום בוועדת הכספים התחננו התושבים לעזרת הממשלה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המושב השרוף (צילום: יוחנן בלייך. וידאו: ערוץ כנסת)

המושב נשרף, והתושבים אבודים: תושביה של מבוא מודיעים מנסים אט אט להשתקם מהאסון שפקד אותם. הבוקר (רביעי) התקיים דיון בכנסת בתוך ועדת הכספים לבחינת פיצויים לתושבים, לאחר שבתחילת השבוע (ראשון), אישרה הממשלה תקציב של 4.5 מיליון שקל לסיוע מיידי עבור נפגעי השריפות.

תושבי היישוב הגיעו לוועדה, והפצירו בחברי הועדה לעשות כל שביכולתם על מנת שהממשלה תטפל בהם בצורה ראויה, ותעזור להם למצוא פתרונות מגורים לטווח קצר וארוך.

אחת מהתושבות בשם ברכי ספרונג, דיברה בוועדה, ושיתפה את החברים בחוויות המזעזעות שלהן, בין היתר אמרה: "נמחק לנו יישוב שלם. כל התושבים הם עולים מארצות שונות שהגיעו ממניעי ציונות ועכשיו אין להם כלום. זה בלתי נתפס שהמושב לא קיים, הוא נראה עכשיו כמו אזור מלחמה. לא נשאר כלום. אבא שלי היה האחרון להתפנות. לקח רק את הכלב, כי לא האמין שלא יחזור הביתה".

בהמשך עברה לתאר מה קורה איתם כעת: "אנחנו גרים כפליטים חסרי כל וזקוקים לטיפול הוליסטי. עברנו טראומה שאי אפשר לתאר. פינינו את הילדים במהירות ואין לאן לחזור".

מי שעוד השתתף בדיון היה ראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן, שאמר: "החיים של התושבים לא חיים. יש בעיות על כל הספקטרום, התושבים חוו טראומה איומה והם נמצאים כעת בתוך סיר לחץ. חשוב שתדעו שחייבים לסיים את האירוע הזה כמה שיותר מהר. כל יום עולה לנו לפחות רבע מיליון ש"ח. ואני חושב שצריך לזרז כמה שיותר מהר את הקמת היישוב הזמני."

יו״ר הועדה משה גפני סיכם את תמונת המצב: "אנו נמצאים במצב אבסורדי. אני רוצה להגיד לכולם שיש לנו סבלנות ולא נעצור. לא לעניין שיש כזה אסון ואין פתרון חוקי, זה לא מתקבל על הדעת. לכם יהיה פתרון".

כאמור, היישוב מבוא-מודיעים מונה כ-65 בתי אב, 223 תושבים, אשר הפכו לפליטים המשתייכים ברובם למעמד הסוציו-אקונומי בינוני-נמוך. רבים מהם גם איבדו את מקור ההכנסה שלהם בשריפה. הם נותרו אך ורק עם הבגדים שלגופם, חסרי כל.

התושבים תיארו מצב איום ונורא, לדבריהם: הם חיים בתנאי פנימייה בסיסיים - שישה אנשים בחדר, הורים עם ילדים קטנים, אנשים מבוגרים בגילאי 70 ומעלה. הייאוש ניכר ותושבים רבים שרויים במצב נפשי קשה מאוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר