פרסום ראשון

הפתרון לילדי הת"ת הספרדי שנזרקו לרחוב

ילדי תלמוד תורה הספרדי "החדש" בירושלים שנזרקו לרחוב צפויים להיכנס כבר בשבועות הקרובים למבנה של עיריית ירושלים, עד למציאת פתרון קבע ומבנה המתאים לת"ת (חרדי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: ילדי תלמוד תורה הספרדי "החדש" בירושלים שנזרקו לרחוב לאחר חג הפסח כשפי שסוקר כאן בהרחבה, צפויים להיכנס כבר בשבועות הקרובים למבנה של עיריית ירושלים ברחוב הזית, מקום זמני בו ילמדו עד למציאת פתרון קבע.

בשבועות האחרונים, לומדים ילדי התלמוד תורה בבתי כנסיות, ובסוף השבוע נכנסו לקבל חיזוק מגדולי ישראל בבני ברק.

המדובר הוא בתלמוד תורה "החדש" בראשו עומד המנהל הרב אהרן רפאלי. התלמוד תורה קיים שבע שנים ונחשב לאחד מתלמודי התורה המצוינים של הציבור הספרדי בעיר. הוא שכן במבנה פרטי ברחוב דוד ילין, אלא שהבעלים של מבנה התלמוד תורה החליט למכור את המבנה, כך יצא שכ-170 ילדים נותרו ללא מקום לימודים עם סיום חופשת הפסח.

בהנהלת התלמוד תורה פנו לעיריית ירושלים בניסיון לקבל מבנה העומד ריק ללא שימוש ברחוב תחכמוני בעיר, אך העירייה מנימוקים משפטיים מסרבת לשחרר את המבנה. בעיריית ירושלים הסבירו ל'כיכר השבת', כי המחלקה המשפטית מנועה מלשחרר את המבנה למוסד הנחשב ל"מוסד פטור", בעוד על פי התקן הוא אמור לשמש לצרכי רווחה בלבד.

סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל, המחזיק את תיק החינוך, אמר ל'כיכר השבת', כי הוא הופך עולמות על מנת למצוא פיתרון קבע לתלמוד תורה. לדבריו הפיתרון המסתמן כעת הוא להעביר את התלמוד תורה למלקט בבעלות העירייה בחרוב הזית בירושלים שם ישהו עד לחודש אלול הקרוב.

בתיעוד: ילדי הת"ת אצל גדולי ישראל (צילום: יעקב כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר