מקרה נדיר

קיבל עיסוי בצוואר וסבל משיתוק מסוכן

העיסוי שקיבל איש מחשבים בן 46, שסבל מכאבים עזים בצווארו, הוביל לשיתוק חמור ואיבוד תחושה. בבית החולים בילינסון ניתחו אותו במהירות והצילו את חייו (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אמנם מדובר במקרה נדיר, אך כזה שממחיש את הסכנה האפשרית ממסאז'. עובד הייטק ישראלי בן 46 שסבל מכאבים עזים בצווארו קיווה כי מסאז' מקצועי יסייע לו בהתמודדות עם הכאבים.

לפי הדיווח ב'החדשות' ב'מאקו', המסאז' אמנם כאב לו מאד, אך הוא קיווה כי לאחריו יחול שיפור. מתברר, כי במהלך הטיפול אחד מהדיסקים בעמוד השדרה שלו נבקע, נוזל שדרה השתחרר אל תעלת השדרה ויצר לחץ רב על עמוד השדרה.

במהלך הלילה שלאחר מכן סבל המטופל מכאבים עזים במיוחד וכשהתעורר גילה כי הוא לא יכול להזיז את חצי מגופו. הוא הובהל במהירות לבית החולים בתחילה בחשד כי הוא סובל מאירוע מוחי.

הצוות הרפואי בבית החולים בילינסון אליו פונה, זיהה בבדיקות חשש לפגיעה צווארית. בדיקת MRI שערך הצוות הרפואי אוששה את החשד שיש צורך בניתוח מורכב ודחוף בשל חשש משיתוק ואף סכנת חיים.

"הייתי צריך לכרות לו באופן מלא חוליה ולהחליף אותה ואת הדיסקים המקיפים אותה בחוליה מלאכותית", תיאר ד"ר אמיתי אמיר, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה במחלקה האורתופדית, בשיחה עם 'מאקו'. "תוך כדי הניתוח ניטרנו באמצעים מתקדמים את הפעילות העצבית שלו".

באמצע הניתוח זיהה אחד הרופאים שינוי בפעילות העצבית, וקרא: "מזהים תגובות טובות מרגל שמאל". "בשלב הזה אני מבין שהצלחנו", ציין ד"ר אמיר בשיחה עם 'מאקו'. "המטופל חזר יחסית מהר לתפקד כמעט כמו קודם. הרבה פעמים אין תחליף לריצה לחדר ניתוח - העובדה שקצב הטיפול שלנו היה מהיר היא גורם מכריע בהחלמה המהירה והמלאה שלו".

המטופל אמנם יזדקק לשיקום לרגלו השמאלית אך בשל הטיפול המהיר בבית החולים הוא חזר לתפקוד כמעט רגיל תוך ימים ספורים. בבית החולים הסבירו, כי מדובר במקרה נדיר, אך עדיין הוא מעורר חשש בכל הנוגע למסאז' בעת כאב ופגיעה.

הצוואר הפגוע, דוברות הבית החולים בילינסון
הצוואר הפגוע, דוברות הבית החולים בילינסון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר