3 הילדים נענו בשלילה

טענות: "החיידר ה'מודרני' נוקט באפליה - בדיוק כמו כולם"

"סיפור מקומם על אי קבלת ילדים לחיידר ממלכתי חרדי" - כך מסכם יהודה אברמצ'יק, לשעבר חסיד גור, את ההתנהלות כלפי שלושת ילדיו מצד הנהלת תלמוד תורה 'מודרני' שהוקם לאחרונה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהודה בימיו כחסיד גור - וכיום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

האם תלמוד תורה ממלכתי-חרדי, שנפתח בין היתר כדי להוות בית למשפחות חרדיות מודרנית, נוקט בשיטות של אפליה כפי שנהוג להטיח בחיידרים הוותיקים? כך לפחות טוען תושב בית שמש, שהנהלת הת"ת סירבה לאחרונה לקבל את ילדיו.

יהודה אברמצ'יק בן ה-30, הוא מה שנהוג לכנות "חרדי חדש". עד לפני ארבע שנים הוא היה חסיד גור מן המנין, בעיר ערד. בשנים האחרונות בחר יהודה בדרך חיים חדשה, שכחלק ממנה הוא מממש את נטיותיו האמנותיות כמוזיקאי.

את שלושת ילדיו שלח יהודה לת"ת תורת שלום, הסמוך למקום מגוריו בבית שמש, ממנו הוא היה מרוצה מאוד, אך בכל זאת הוא החליט לאחרונה להעביר אותם לתלמוד תורה אחר, כי בעיניו היו חסרים להם 'לימודי הליב"ה'.

המוסד החינוכי בו הוא בחר, הוא 'נצח ישראל', תלמוד תורה חדש שהוקם לפני כשנה, ושלקראת שנת הלימודים הבאה הצטרף לרשת הממלכתי-חרדי (ממ"ח) של משרד החינוך.

אלא שכאן הוא הופתע, כפי שהוא מתאר כעת ל'כיכר השבת': "קראו לי לסדרת פגישות עם המנהלים, חלקן יחד עם הילדים, הפגישות היו נעימות וטובות והייתי בטוח שזה מובן מאליו שנתקבל - ואז נדהמתי לקבל במייל תשובה שלילית".

אחד משיריו של יהודה

לדבריו, "כל פשעי וחטאתי, הם שלפרנסתי אני זמר שכותב שירים ישראליים, שלא מתאימים לעולם החרדי. לא למדתי לימודי ליבה, לצערי, ולכן בינתיים זה הדבר היחיד שאני מוכשר בו ויכול לעשות אותו".

"כמובן שפניתי אליהם, ורדפתי אחריהם", ממשיך יהודה, "עד שהם הואילו בטובם להתייחס אלי, רק אחרי שדיברתי עם ראש העיר עליזה בלוך, ואז הם קראו לי שוב לסדרה של פגישות, כולל עם רב המוסד, שנאמר לי שהוא יחליט. כל זה, עם סחבת גדולה מצידם, במשך תקופה של כמה חודשים".

אך גם הפגישה עם הרב לא הועילה: למרות שתחילה הוא אמר, לדבריו, ש"הוא לא רואה שום בעיה להכניס את הילדים לחיידר, ושהוא יורה למנהל להכניס אותנו, לאחר סחבת ואיום בהגשת ערעור למשרד החינוך, הם 'הואילו בטובם' לענות לי בהודעת וואטספ שהרב התחרט, ודעתו כרגע היא לא לקבל את הילדים שלי".

וכאן יהודה אברמצ'יק עובר לטון נזעם: "זה לא סוד שאני מוגדר היום כחרדי מודרני, אבל לא הייתי כזה עד לפני 4 שנים. הייתי מבכירי אברכי השטיבל של חסידי גור בערד. מאז, קרה מה שקרה, והשתניתי".

"אבל אשתי לא כמוני. היא נשארה עד היום חרדית חזקה מאוד, לכל דבר ועניין: יש לה רק טלפון כשר, היא לא מוכנה ללמוד נהיגה והיא לבושה לפי הכללים הקפדניים של ה'הארדקור' החרדי. והעיקר: הבית שלנו הוא בית חרדי לחלוטין. אין לילדים גישה לאינטרנט, אין רדיו ואין עיתונים - חוץ מ'המודיע' עליו אנחנו מנויים".

"סעודות השבת אצלנו הן עם דברי תורה וזמירות", מתאר יהודה, "אנחנו עושים מבצעים לילדים על לימוד תורה, נטילת ידיים וכדומה, החינוך שלנו מצוין, אנחנו משקיעים בילדים. הם עדינים ויראי שמים, חלקם גם עם פאות ארוכות של חסידים".

אברמצ'יק, במראהו הנוכחי (צילום: אולפני אביץ, פני קדם)

המסקנה שלו ברורה: "מתברר, שתלמוד התורה של הממ"ח, הכביכול 'פתוח', לא עשה שינוי מבורך. זהו חיידר ככל החיידרים, עם אגו עד השמיים. זה כנראה עושה להם טוב לאגו, כשהם עושים אפליה ואומרים 'אנחנו לא מקבלים אנשים פשוטים'...".

יצוין, כי מבירור שערך 'כיכר השבת' עולה, כי בחיידר בו הילדים לומדים כיום, 'תורת שלום', מרוצים מאוד משלושת ילדי משפחת אברמצ'יק. אחד מאנשי הצוות החינוכי אף התבטא כלפיהם: "אני גאה שהם אצלנו. אני רואה רק את טובת הילד, והילדים האלו ממש מועילים ומצוינים".

"הכאב שלי גדול ועצום, והלב שלנו נשבר מהמצב הזה", מסכם החסיד לשעבר את דבריו.

יצוין, כי גורם המעורה בהליך קבלת ההחלטות בתלמוד תורה 'נצח ישראל' - שמצידה סירבה להגיב - מדגיש באשר לטענות המפורטות, כי "מבלי להתייחס למקרה המדובר, מסיבות של צנעת הפרט; כמו כל מוסד חינוכי, גם לת"ת הזה ישנו תקנון שמשפיע על שיקולי הקבלה".

"בפני מי שאינו מרוצה מהחלטות תלמוד התורה, תמיד פתוחה הדרך להגשת ערעור למשרד החינוך. בהכירי את הנפשות הפועלות, ברור לי שהן יכבדו כל הכרעה שתיפול במשרד", הוא מבטיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר